"זמן המניות"? הכסף החכם בורח מהאג"ח הממשלתיות

תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים עולות ונסחרות היום בוול סטריט סביב 2.113% בממוצע - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-5 באפריל 2012

"הכסף החכם" ממשיך לברוח לאפיקים מסוכנים יותר בוול סטריט - וזאת, בעוד המשקיעים ממשיכים למכור אג"ח ממשלתיות של ארה"ב לקנות נכסים מסוכנים יותר, ולתמוך בראלי.

כך למשל, תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים (אג"ח ה"בנצ'מארק") עולות ונסחרות היום בוול סטריט סביב 2.113% בממוצע - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-5 באפריל 2012, לפי נתוני חברת FactSet.

מאז תחילת חודש מאי, עלו תשואות האג"ח ל-10 שנים בארה"ב בכ-47.5 נקודות בסיס, העלייה החודשית הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2011. "כאשר חצינו את רף ה-2.06% תשואה, אשר היווה שיא מתחילת השנה, הדבר היווה איתות להמשך המכירות של איגרות החוב", ציין מיכאל פונד, מנהל השקעות בברקליס.

גם תשואות איגרות החוב האחרות, עולות. תשואות האג"ח ל-5 שנים נסחרות סביב 0.979%, בעוד תשואות האג"ח ל-30 שנה נסחרות סביב 3.265%.

המכירה של איגרות החוב האמריקניות, הנחשבות באופן מסורתי ל"חוף מבטחים" עבור משקיעים רבים, משקפת את האופן בו רואים משקיעים את השוק בעת הנוכחית.

במרקטווץ' מעריכים היום כי התשואות עולות על רקע הספקולציות כי הפדרל ריזרב יאט בקרוב את קצב רכישות האג"ח שלו - בעוד הוא רוכש כיום כ-85 מיליארד דולר של אג"ח מגובות-משכנתאות מדי חודש.