צפו בתוכנית החדשה של יחימוביץ': אלטרנטיבה לגזירות לפיד

במוקד התוכנית: ביטול חלק מהטבות המס לתאגידי הענק, החלת מתווה ששינסקי על הרווחים ממשאבי הטבע בים המלח, העלאת מס הכנסה למאיון העליון בלבד וגבייה חלקית של הרווחים הכלואים

יו"ר האופוזיציה חכ" שלי יחימוביץ' מציגה היום (ד') תוכנית אלטרנטיבית לגזירות שמטיל שר האוצר יאיר לפיד במסגרת תקציב המדינה לשנים 2013-2014. יחימוביץ' טוענת כי התוכנית תמנע גזירות בהיקף של 13.6 מיליארד שקל. תקציב המדינה מתיימר לצמצם גירעון של יותר מ-40 מיליארד שקל.

עיקרי תוכנית יחימוביץ' הינם ביטול חלק מהטבות המס לתאגידי הענק, החלת מתווה ששינסקי על הרווחים ממשאבי הטבע בים המלח, העלאת מס הכנסה למאיון העליון בלבד (במקום העלאת המיסים למעמד הביניים) וגבייה חלקית של הרווחים הכלואים.

"ה'מקורות' של לפיד מכים במעמד הביניים ובעניים, מקטינים עוד יותר את כושר הקניה שלכם, פוגעים בעסקים הקטנים והבינוניים, מביאים להאטה במשק ולמיתון, ופוגעים בכלכלה", מסרה יחימוביץ'. "המקורות שלנו נלקחים מההון ומופנים לצמיחה. צו העלאת המע"מ שלפיד מביא היום לכנסת הוא מס של פחדנים - אל תאשרו אותו, הצביעו נגדו".

מהון לצמיחה
 מהון לצמיחה

היום תתקיים ההצבעה בוועדת הכספים על העלאת המע"מ ל-18% מ-17%, ולפי יחימוביץ' מדובר ב"מס של פחדנים".

"אז איפה הכסף? הנה הכסף", היא אומרת. "מה ההבדל בין המקורות שלנו למקורות של נתניהו ולפיד? המקורות שלנו הם מההון הגדול, מהפטורים המופקרים ממס, ולא ממי שמרוויח שכר נמוך ובינוני וכורע תחת הנטל. ה'מקורות' של לפיד מכים במעמד הביניים ובעניים, מקטינים עוד יותר את כושר הקניה שלכם, פוגעים בעסקים הקטנים והבינוניים, מביאים להאטה במשק ולמיתון, ופוגעים בכלכלה. המקורות שלנו נלקחים מההון ומופנים לצמיחה. וכן, הם גם הגונים, הגיוניים ומוסריים יותר".

מכיל נמסרה בתגובה: "תקבולי המדינה (תמלוגים ומסים) שכיל מעבירה כבר היום עבור הפקת האשלג מים המלח מגיעים לכמיליארד ש"ח בשנה, שהם כ41% מהרווח לפני מס. אלו הם התקבולים הגבוהים ביותר שמקבלת הממשלה מאיזושהי חברה בישראל, ואלו הם גם כנראה התקבולים הגבוהים ביותר בעולם האשלג. תקבולים גבוהים אלה הם תוצאה של הכפלת התמלוגים והגדלה משמעותית של המס שמשלמת כיל, כתוצאה מהחלטות וחוקים שקיבלו הממשלה והכנסת בשנתיים האחרונות. כתוצאה מכך, כיל אף תשלם יותר בשנים הבאות ותגיע לתשלום של 56% מהרווח לפני מס תקבולים למדינה".