מתכננים לרכוש דירה בפריפריה? הוארכו ההטבות לקונים

היום סוכם כי ההטבות יוארכו כך שרוכשי דירה חדשה בפריפריה שיחתמו על חוזי רכישה עד ל-1 ליולי 2013 יוכלו להמשיך וליהנות מהמענק

הזדמנות אחרונה לרוכשי דירות בפריפריה לזכות במענק של 100 אלף שקל מהממשלה: שבועיים וחצי לאחר החלטת הממשלה על ביטול תוכנית המענקים וההטבות בפריפריה, כחלק מהגזירות הכלכליות המתוכננות על-ידי הממשלה, ביטול התוכנית יידחה לסוף חודש אוגוסט. מסמך הוראות המעבר הועבר גם לבנקים למשכנתאות.

ההחלטה על ביטול המענקים גררה מחאה ציבורית נרחבת, בין היתר על-ידי רוכשי דירות בפריפריה שלקחו בחשבון בתחשיב הכלכלי שעשו לרכישת הדירה, כי הממשלה תישא בסכום של 100 אלף שקל מסך מחיר הדירה. הערב הודיעו משרדי השיכון והאוצר כי שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הגיע להסכמות עם משרד האוצר על-פיה ביטול המענקים יידחה, מה שיאפשר למי שרכש דירה בפריפריה עד האחד ביולי 2013 לקבל את המענק. המענקים עצמם יוענקו לא יאוחר מה-30 באוגוסט 2013.

כזכור בחודש יוני 2011 יזם שר השיכון לשעבר אריאל אטיאס תוכנית לפיה רוכשי דירות חדשות בבנייה רוויה בערים שונות בפריפרייה, יזכו למענק בסך של 100 אלף שקל מהממשלה, המורכב מ-60 אלף שקל בגין מחיר הדירה, ומ-40 אלף שקל בגין עלויות הפיתוח. זוגות צעירים רבים מימשו את ההטבה, עד שב-13 במאי 2013, קיבלה הממשלה החלטה על ביטול התכנית. במשרד הבינוי והשיכון דרשו כי למרות החלטת הממשלה, מתן ההטבה יוארך לעוד תקופת מעבר כדי לאפשר לזוגות צעירים וחסרי דירה נוספים הרוכשים דירה בפריפריה לקבל את המענק.

במשרד השיכון מציינים כי המענקים וההטבות תרמו לגידול בהתחלות הבנייה בפריפריה ולמאות זוגות צעירים וחסרי דירה לעבור לישובי הפריפריה או לרכוש דירה במקום בו גדלו, עד לביטולן בימים האחרונים על-ידי הממשלה. הערים הבולטות בהן מומשו המענקים לפי סדר יורד הן: נהריה, נתיבות, דימונה, כרמיאל ועכו.

הישובים הנכללים בתכנית הם: אופקים, בית-שאן, בועיינה-נוג'ידאת, דימונה, טבריה, חורה, חריש, ירוחם, כרמיאל, כפר מנדא, מגדל-העמק, מעלות-תרשיחא, יפיע, מצפה רמון, נהריה, נחף, נצרת, נצרת עילית, נתיבות, סח'נין, עכו, ערד, צפת, קריית שמונה, רהט, שדרות, חצור הגלילית, אל-סייד, שלומי.

הוראות המעבר שהועברו אל הבנקים, קובעות כי זכאי שירכוש מקבלן דירה חדשה בבניה רוויה ויחתום על חוזה רכישה עד ליום 1.7.2013 יוכל לפנות לבנק למשכנתאות עד ליום 30.8.2013 כדי לממש את זכאותו למענק כספי. כדי לממש סיוע, זכאי יחוייב להציג בפני הבנק בין היתר מסמך "הצהרת רוכש זכות במקרקעין" חתום על-ידי רשויות המס כאשר התאריך המופיע בחותמת לא יאוחר מיום 1.7.2013. זכאי אשר בונה בניה עצמית רוויה ועומד בכללי הסיוע, יוכל לפנות לבנק עד ליום 30.8.2013 לממש את זכאותו בתנאי שרכש את הקרקע עד ליום 22.5.2013 ויציג היתר בניה שאושר לא יאוחר מיום 1.7.2013.