מי הם האויבים שהרב עובדיה יוסף מבקש להשמיד?

מנהיגה הרוחני של ש"ס קרא אמש בדרשתו: "שפוך עליהם זעמך וחרון אפך ותשמידם מתחת שמי אדוני" ■ בקרב המאזינים לדרשתו קיימים חילוקי דעות האם הרב יוסף התכוון לאויב האיראני, או שמא דבריו כוונו דווקא לעבר יאיר לפיד ושרי הממשלה החתומים על מתווה הגיוס החדש

על רקע אישור מסקנות ועדת פרי, מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף קרא אמש לציבור לעצרת תפילה וסליחות "כנגד הגזירות הקשות" ופתח במתקפה חסרת תקדים. כך מדווחים בגלי צה"ל.

"צריך להתפלל לקדוש ברוך, הוא שיפר עצת אויבנו ויקלקל מחשיבותם וישיב להם גמולם בראשם", אמר הרב וציטט מן המקורות: "שפוך עליהם זעמך וחרון אפך ישיגם, תרדוף באף ותשמידם מתחת שמי אדוני".

לא ברור לאיזה "אויבים" מכוון הרב עובדיה את דבריו. רבים ממאזיני השיעור סברו כי האש כוונה לעבר לפיד ושרי הממשלה החתומים על מתווה הגיוס, בעוד בסביבתו של הרב יוסף היו שפרשו את הדברים כהתקפה כללית על "אויבי ישראל" המבקשים להשמידה.

לא פעם תקף הרב עובדיה את המתכוונים לגייס את בני הישיבות ובייחוד את לפיד, אך הביטויים והפסוקים החריפים שהשמיע אמש שמורים בדרך כלל רק לגורמים כמו סוריה איראן וחיזבאללה. "תכניעם ותשפילם ותאבדם במהרה בימנו", אמר הרב והוסיף פסוקים מתהילים המבקשים את מותם של הרשעים.

את השיעור אמש חתם בתפילה להמשך קיום לימוד התורה ובתקשורת החרדית היו שציטטו בהרחבה את הדברים כהתקפה על רקע סוגיית הגיוס, בעוד אחרים העדיפו להימנע ממתן פרשנות כלשהי לדברים. כוונתו האמתית של הרב עובדיה יוסף שמורה בינתיים עמו בלבד, אבל מהפרשנויות הרחבות שניתנו לה ניתן ללמוד לא מעט על הלך הרוחות והדריכות בעולם החרדי מול שאלת הגיוס.