איגוד הכדורסל: 4 עובדים יפוטרו, האגף המקצועי יקצץ 400 אלף ש'

ועדת הכספים של האיגוד המליצה על צעדי התייעלות נוספים, לאור העובדה שהצפי ל-2013 עומד על גירעון של 970 אלף שקל; לא יהיה קיצוץ רוחבי בשכר

באיגוד הכדורסל ממשיכים בצעדי ההתייעלות בניסיון לצאת מהמצב הכלכלי אליו נקלעו. ביום שישי האחרון הוחלט בישיבת ועדת הכספים של האיגוד על שורה של קיצוצים, בין היתר על פיטוריהם של ארבעה עובדים. השבוע כבר ייקראו העובדים לשימועים לפני פיטורים אצל מנכ"ל האיגוד, יעקב בן שושן.

ההחלטה לבצע קיצוצים מגיעה בעקבות המצב התזרימי של האיגוד, שלפי הדו"ח שהוצג בוועדת הכספים אמור לסיים את 2013 עם גירעון של כ-970 אלף שקל. זה קורה אחרי שגם 2012 הסתיימה עם גירעון, של כ-690 אלף שקל.

עוד נקבע כי מי שיישא בחלק העיקרי של הקיצוץ יהיה האגף המקצועי. לפי הנתונים שהוצגו בוועדת הכספים התנפח התקציב של האגף המקצועי ל-2 מיליון שקל, וההחלטה היא לדרוש מהאגף להעמיד תוכנית קיצוץ במסגרתה יסיים את השנה עם תקציב של 1.6 מיליון שקל. נכון לעכשיו, פחות מחצי שנה מאז תחילת שנת התקציב, כבר נרשמה באגף המקצועי חריגה של כ-200 אלף שקל.

עוד נקבע כי דובר איגוד הכדורסל ייצא לחו"ל רק עם הנבחרת הבוגרת לאליפות אירופה שתיערך הקיץ בסלובניה, ולא יצטרף לנבחרות האחרות בחו"ל (קדטים וכו').

הוועדה ממליצה שמשרת המחסנאי תחולק לשניים: בתקופת פעילות הנבחרות בחודשים מאי-אוקטובר היא תישאר כמו היום, ואילו בחודשים החלשים יותר מבחינת פעילות, נובמבר-אפריל, תוקטן המשרה לפעמיים בשבוע. ועדת הכספים המליצה גם להקטין את כמות השופטים בליגות נערים א' ארצית ונערים ב' לאומית.

עם זאת, לאור ההחלטה להוריד משרות, נקבע כי לא יהיה באיגוד קיצוץ שכר רוחבי כפי שהומלץ בישיבת ועדת הכספים לפני כחודשיים.

מי שמתנגד לפיטורי העובדים היא סיעת עוז, בראשות צביקה שרף. בסיעה טוענים כי "ניתן למנוע את מהלך הפיטורים, אם אותם אנשים באיגוד שקיבלו כסף עודף - יחזירו את הכסף הזה".