"נדרוש להוציא מחוק ההסדרים את החקיקה שנכנסה במחטף"

נשיא לשכת רואי החשבון, דודי גולדברג, מבהיר: אם חוק ההסדרים יושאר במתכונתו הנוכחית - נשקול לעתור נגדו לבג"ץ

"חוק ההסדרים כולל תיקונים רבים בנושאי מסים שנכנסו במחטף, אך למעשה הם דורשים חקיקה מלאה. לשכת רואי החשבון תדרוש ממנהל רשות המסים להוציא את כל החקיקה החורגת הזאת מהחוק. אם לא תהיה התייחסות לבקשה זו, הלשכה תשקול להגיש בג"ץ נגד חוק ההסדרים במתכונתו הנוכחית" - כך אמר היום (א') ל"גלובס" נשיא לשכת רואי החשבון, רו"ח דודי גולדברג, שירד היום לאילת לפתיחת הכנס השנתי של לשכת רואי החשבון.

הבוקר, יומיים לאחר שהסתיים הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין, ואלפי עורכי דין עזבו את העיר הדרומית, הגיעו לאילת כ-6,000 רואי חשבון ובני משפחותיהם, והתמקמו במלונות השונים.

על רקע הגזירות הכלכליות הצפויות ואלה שכבר עברו (בהן העלאת המע"מ), ועל רקע הפגנות האזרחים בימים האחרונים, צפוי הכנס השנה להיות סוער. זאת, במיוחד נוכח העובדה שחלק ממקבלי ההחלטות המרכזיים, המובילים את המהלכים הכלכליים, צפויים להשתתף בכנס ולענות לשאלות הקשות שיופנו אליהם הן מקרב בכירים בלשכת רואי החשבון - והן ממשתתפי הכנס שמבינים בכלכלה ובמיסוי.

פאנלים ואטרקציות

מחר (ב'), במושב הפתיחה של הכנס, שיעסוק במדיניות ובתוכנית העבודה של רשות המסים ותרומת הביקורת למשק ולכלכלה, צפוי מנהל רשות המסים, משה אשר, לדבר על התוכנית הכלכלית, ולתת מענה לכמה שאלות קשות על הנושאים המיסויים שהוכנסו לחוק ההסדרים.

אשר צפוי, בין היתר, להתייחס לכוונת לשכת רואי החשבון להגיש בג"ץ נגד חוק ההסדרים אם הוא יושאר במתכונתו הנוכחית - כפי ש"גלובס" חושף כאן לראשונה.

לדברי גולדברג, "הנושא שמעסיק את כולם כאן הוא חוק ההסדרים, התוכנית הכלכלית ועתידה הכלכלי של המדינה. הולך להיות מאוד מעניין לשמוע מה אומרים אנשי המפתח שהזמנו".

את פאנל הפתיחה יפתח מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, שידבר על תרומת ביקורת המדינה למשק ולכלכלה במיוחד בתקופות משבר.

לבד מפאנלים מקצועיים, יתקיימו במסגרת הכנס אירועים והופעות למשתתפים, אטרקציות וסיורים באילת.