משתמשים ביאהו? ממחר - המיילים שלכם תחת מעקב

יאהו תעדכן ממחר את כל תיבות המייל לגרסה חדשה, בה תוכל לסרוק את המיילים של המשתמשים כדי להציג פרסומות רלבנטיות יותר, שמבוססות על תכני ההודעות

חצי שנה אחרי שהכריזה על גרסה חדשה לתוכנת המייל שלה, יאהו נוקטת צעד אגרסיבי: בהודעה ששלחה למשתמשי המייל שלה, היא הצהירה כי ממחר יעודכנו כל תיבות המייל לגרסה החדשה ללא יוצא דופן ובמקביל ייאלצו המשתמשים לאשר שינויים בולטים בהגדרות הפרטיות של התיבה. שינויים אלה יאפשרו לענקית האינטרנט לסרוק את המיילים של המשתמשים כדי להציג פרסומות רלבנטיות יותר, שמבוססות על תכני ההודעות.

יאהו אמנם הודיעה לפני כחודש וחצי כי תפסיק לתמוך בקרוב בגרסה הקלאסית של המייל, אך לא עדכנה על כך שיהיו שינויים מרחיקי לכת בהגדרות הפרטיות. מי שיבקש שלא לעדכן לתיבת הדואר החדשה יוכל לבחור בשתי אפשרויות: או לסגור כליל את חשבון יאהו מייל שלו או לעבור ולהשתמש בתוכנת מייל צד שלישי (דוגמת אאוטלוק) אך עדיין יצטרך לאשר את השינויים בהגדרות הפרטיות. בהודעה שהוציאה למשתמשיה היא עדכנה כי לקוחות פרימיום של המייל שירצו להפסיק את השירות ולא לעבור לגרסת המייל החדשה, יוכלו לקבל החזר כספי חלקי.

המייל החדש של יאהו מציע שירות מהיר ונגיש יותר, כשהוא זמין בפלטפורמות המובילות כמו אנדרואיד, אייפון, אייפד ו-ווינדוס 8 לצד גרסת הווב.

יאהו, יש לציין, רק מיישרת קו עם המתחרה הגדולה, גוגל, החברה הקודמת של מנכ"לית יאהו, מאריסה מאייר. ענקית האינטרנט האמריקאית סורקת את תיבות המייל של משתמשי הג'ימייל כבר תקופה ארוכה.