אמר "אני לא הומו", קרא לעיתונאים "בני זונות", ונקנס ב-75 אלף דולר

זה העונש שהשיתה ה-NBA על רוי היברט, שחקן אינדיאנה פייסרס, בעקבות השפה הבוטה בה השתמש בסיום המשחק מול מיאמי היט

החטא ועונשו: רוי היברט, שחקן אינדיאנה פייסרס, נקנס על-ידי הנהלת ה-NBA ב-75 אלף דולר בעקבות השפה הבוטה בה השתמש במסיבת העיתונאים בתום המשחק האחרון של קבוצתו מול מיאמי היט בסדרת גמר המזרח.

הסנטר נשאל על משחק ההגנה המצוין שלו במשחק, אותו ניצחו הפייסרס 77-91 והשוו את הסדרה ל-3:3, על כוכב ההיט, לברון ג'יימס. תגובתו? "אני לא הומו". לאחר מכן, כשנשאל מדוע סיים במקום העשירי בלבד בדירוג שחקני ההגנה של השנה, אותו קובעים עיתונאים, התייחס השחקן לחוסר הפופולריות של אינדיאנה בקרב כלי התקשורת: "יא בני זונות, זה בגלל שאתם לא רואים אותנו משחקים כל השנה כדי להגיד את האמת. לא אכפת לי אם יקנסו אותי".

היברט, שהצטיין גם בחלק ההתקפי במשחק כשצלף 24 נקודות, התנצל על דבריו והודה כי הם היו "דוחים וחסרי כבוד", אך זה לא עזר לו להימנע מהקנס. "לא נוכל לעבור על סדר היום להתבטאויות כאלו", אמר הקומישינר של הליגה, דייויד סטרן, בהודעה רשמית.

היברט, 26, שרשם במהלך העונה הרגילה ממוצעים של 11.9 נק' למשחק, 8.3 ריבאונדים ו-1.4 אסיסטים במדי אינדיאנה, לא צפוי להרגיש יותר מדי את הקנס: הוא בכיר המשתכרים של הפייסרס השנה, עם משכורת בסך 13.6 מיליון דולר. ברשימת המרוויחים הגדולים ביותר של ה-NBA הוא במקום ה-29 בסך הכל העונה (קובי בראיינט מלוס אנג'לס לייקרס ראשון, עם 27.8 מיליון דולר).