רשות החשמל: 20 אלף איש קיבלו הנחה של עד 20% בחשמל

במסגרת מבצע "חסכת - הרווחת", צרכנים שיפחיתו בחודשים יולי ואוגוסט את צריכת החשמל שלהם ב-10% עד 20% יקבלו הנחה של 10% בחשבון; ואילו צרכנים שיפחיתו את צריכת החשמל ב-20% עד 50% יקבלו הנחה של 20%

20 אלף צרכני חשמל בישראל קיבלו בשנה שעברה הנחות של 10% ו-20% בחשבונות החשמל - כך עולה מנתונים שפרסמה רשות החשמל לקראת מבצע "חסכת - הרווחת".

במסגרת המבצע שנפתח השנה מחדש הורחב טווח החיסכון בחשמל המזכה בקבלת הנחות על חשבונות החשמל. ברשות מקווים כי התייקרות תעריפי החשמל השנה תגביר את התמריץ של הצרכנים להירשם למבצע.

במסגרת המבצע מבטיחה רשות החשמל כי צרכני חשמל שיפחיתו בחודשים יולי ואוגוסט את צריכת החשמל שלהם ב-10% עד 20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, יקבלו הנחה רטרואקטיבית של 10% בחשבון החשמל עבור חודשים אלה. צרכני חשמל שיפחיתו את הצריכה ב-20% עד 50%, יקבלו הנחה כפולה של 20% בחשבון החשמל.

זוהי כאמור השנה השנייה שבה נערך המבצע, על-פי הדגם המכונה 20/20 שנוסה לראשונה במדינת קליפורניה. בשנה שעברה נרשמו למבצע (דרך אתר חברת החשמל) כ-180 אלף צרכנים. מתוכם זכו בסופו של דבר כ-20 אלף בהנחות לאחר שהפחיתו את צריכת החשמל שלהם בשיעורים של 15 עד 35%.

תנאי המבצע בשנה שעברה הגבילו את ההנחה של 10% בחשבון החשמל לצרכנים שחסכו 15% עד 20%, ואת ההנחה של 20% בחשבון לצרכנים שחסכו 20% עד 30%.

חיסכון בצריכה של מעל ל-30% בשנה שעברה, ומעל ל-50% השנה, לא יקנה הנחה כלשהי, משום שההנחה היא שמדובר בצרכן "טרמפיסט" שאיננו צורך חשמל בפועל (Free rider).

שינוי נוסף שנערך השנה לעומת שנה שעברה הוא קיצור תקופת המבצע לחודשיים, לעומת 4 חודשים (יוני-ספטמבר) בשנה שעברה. השינוי מוסבר בכך שהצריכה בחודש יוני נחשבת ל"קשיחה", ושחגי תשרי העבריים חלים השנה מוקדם, בתחילת חודש ספטמבר.

משתתפים רבים במבצע "חסכת - הרווחת" בשנה שעברה, שהיו זכאים להנחות בחשבון החשמל, לא קיבלו אותן בפועל. הסיבה לכך היא שיטת ה"דילוגים", שאפשרת לחברת החשמל לא לבצע קריאת מונה אחת ל-6 פעמים ולהסתפק בחישוב ססטיסטי על סמך קריאות מונים בעבר.

בעקבות כך החליטה רשות החשמל השנה לאסור על חברת החשמל לבצע "דילוגים" במשך תקופת המבצע ולקנוס את חברת החשמל על הדילוגים שביצעה בשנה שעברה.