אסוס משיקה: לפטופ שהופך לטאבלט שהופך למחשב שולחני

עד כמה שידוע, ה-Transformer Book Trio שהשיקה היום החברה הוא המוצר הראשון שמשלב את שלוש היכולות האלו בדגם אחד ■ בנוסף, המוצר כולל גם שתי מערכות הפעלה הפועלות במקביל: חלונות 8 של מיקרוסופט ואנדרואיד של גוגל

חברת אסוס הציגה היום (ב') במסיבת העיתונאים שלה בתערוכת הטכנולוגיה קומפיוטקס המתקיימת בטיוואן, את ה-Transformer Book Trio. מדובר בלפטופ שהופך לטאבלט וגם למחשב שולחני, עד כמה שידוע, מדובר במוצר הראשון שמשלב את שלוש היכולות האלו בדגם אחד. בנוסף, המוצר כולל גם שתי מערכות הפעלה הפועלות במקביל: חלונות 8 של מיקרוסופט ואנדרואיד של גוגל.

טרנד המחשבים ההיברדיים קיבל תנופה מאז יציאת מערכת ההפעלה חלונות 8 בסוף השנה שעברה. הרעיון של היצרניות הוא להפוך את הלפטופ לטאבלט, באמצעות ניתוק המסך מהמקלדת. הדבר התאפשר, באמצעות חלונות 8 המותאמת גם לעולם מסכי המגע והאפליקציות.

בינתיים, קשה להגיד שהמחשבים ההיברדיים הצליחו, מכיוון שהמסכים קטנים מדי למצב לפטופ או גדולים מדי למצב טאבלט. ה-Transformer Book Trio הוא ניסיון לשלב בין הלפטופ לטאבלט, כאשר ההתפשרות במצב מחשב, נראית לפי ההכרזה כמינימלית.

ה-Trio מגיע עם מסך מגע בגודל 11.6 אינץ', אשר מאפשר לעבוד איתו בתור טאבלט עם מערכת ההפעלה אנדרואיד וכאשר מחברים אותו למקלדת, מתווספת האפשרות להפעיל את חלונות 8. המקלדת כולל מעבד מהדור הרביעי של אינטל i7 וכונן קשיח בנפח 750 ג'יגה.

ניתן לקחת את המקלדת ולחבר אותה למסך חיצוני, מה שהופך את ה-Trio למחשב שולחני. הטאבלט מגיע עם מעבד נפרד של אינטל מסוג אטום במהירות 2 ג'יגה הרץ. ניתן להמשיך לעבוד עם הטאבלט, כאשר המקלדת משמשת בתור המחשב השולחני.

לטענת אסוס, במצב לפטופ, הסוללה יכולה להחזיק עד 15 שעות, באמצעות סוללת הגיבוי הקיימת גם במקלדת הנפרדת.

במקביל, אסוס הכריזה גם על דגם חדש של ה-Transformer Pad Infinity המשמש גם כלפטופ וגם כטאבלט. המוצר הזה כולל מעבד במהירות 1.9 ג'יגה הרץ והמסך מגע מגיע בגודל 10.1 אינץ' ברזולוציה של 2560 על 1600 פיקסלים. המקלדת כוללת משטח מגע המשמש כעכבר, כניסת USB 3.0 וגם קורא כרטיסי זיכרון.