ועדת הכספים אישרה ערבויות ב-2.4 מיליארד שקל לחברת החשמל

בקשת הערבויות נועדה לאפשר לחברת החשמל למחזר חובות שלקחה בשנתיים האחרונות לצורך רכישת דלק לייצור חשמל

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ג') מתן ערבויות מדינה בסך 2.4 מיליארד שקל לחברת החשמל, לאחר ששר האוצר יאיר לפיד הודיע כי הורה לעובדיו לקדם את הרפורמה בחברה, ויו"ר דירקטוריון החברה יפתח רון-טל התחייב בפני הוועדה כי החברה תחבר בזמן את שתי תחנות הכוח הפרטיות דוראד ודליה אנרגיות.

יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, שאיים אמש שלא לאשר הבקשה לערבויות, חזר בו בעקבות הסיכומים והבקשה אושרה פה אחד על-ידי חברי הוועדה.

בקשת הערבויות נועדה לאפשר לחברת החשמל למחזר חובות שלקחה בשנתיים האחרונות לצורך רכישת דלק לייצור חשמל. ללא מתן הערבויות הייתה חברת החשמל נאלצת לגייס את הסכומים בריביות גבוהות בהרבה ולחייב את צרכני החשמל בתשלומן.

רון-טל אמר בדיון כי דחיית הבקשה לערבויות תהיה בבחינת התאבדות. ואולם סולומיאנסקי ניסה לנצל את ההזדמנות כדי לקרוא לקידום הרפורמה בחברת החשמל. בנוסף הביע סלומיאנסקי מחאה על-כך שוועד העובדים בחברה הורה שלא לחבר את שתי תחנות הכוח הפרטיות הגדולות דליה אנרגיות ודוראד לרשת החשמל הארצית. חיבורה של דוראד הוא בעל חשיבות רבה משום שהתחנה יכולה להתחיל לפעול כבר בחודש הקרוב, בעוד שדליה אנרגיות נמצאת בשלבי הקמה ראשוניים.

למרות שיו"ר ועד העובדים מיקו צרפתי הגיע לדיון, פנה סלומיאנסקי לרון-טל ודרש ממנו להתחייב כי שתי תחנות הכוח הפרטיות יחוברו בזמן. יצוין כי ההחלטה הסופית בנושא אינה נמצאת לפי שעה בידיו של רון-טל אלא בידי בית הדין לעבודה שצפוי לפרסם בימים הקרובים את החלטתו.