Wix מגישה תשקיף להנפקה בוול סטריט לפי שווי של 400 מ' ד'

נתונים פיננסיים לא נמסרו, כיוון שטיוטת התשקיף חסויה ■ ההנפקה צפויה ברבעון הרביעי של 2013 ■ Wix, שפיתחה פלטפורמה אינטרנטית שמאפשרת לכל גולש להקים אתר אינטרנט, שואפת לגייס 75 מיליון דולר בוול סטריט

שלושה וחצי חודשים לאחר הפרסומים על כוונת לצאת להנפקה בוול סטריט, חברת הסטארט-אפ הישראלית Wix מאשרת את הדברים עם הגשת טיוטת תשקיף חסויה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC).

נתונים על מכירות, הכנסות או כל מספר פיננסי אחר לא נמסרו על-ידי החברה כיוון שהטיוטה חסויה. ההנפקה צפויה להתקיים ברבעון הרביעי של 2013. ב-SEC יצטרכו לבחון את המסמכים עד שתתקבל החלטה רשמית.

חברת Wix, שהוקמה ב-2006 על-ידי האחים אבישי (מנכ"ל) ונדב אברהמי (סמנכ"ל מו"פ) וגיורא קפלן (סמנכ"ל טכנולוגיות), פיתחה פלטפורמה אינטרנטית שמאפשרת לכל גולש להקים אתר אינטרנט בקלות ובמהירות. החברה, שגייסה עד היום 66 מיליון דולר, מתכננת לגייס בהנפקה הציבורית 75 מיליון דולר לפי שווי של כ-400 מיליון דולר, כשהבנק המלווה צפוי להיות ג'יי.פי מורגן.

ההצלחה של Wix מביאה לצירופם של 1.3 מיליון משתמשים חדשים מדי חודש ובסך הכול משתמשים בשירותי החברה כ-35 מיליון איש, שהקימו כ-26 מיליון אתרים. בשנה שעברה רשמה החברה הכנסות של 40 מיליון דולר, עלייה של 60% לעומת הכנסות מוערכות של 25 מיליון דולר ב-2009. בחברה מועסקים 400 עובדים, מרביתם במטה הראשי שממוקם בנמל תל אביב.

המודל הכלכלי של Wix נשען על תשלומים שנגבים ממשתמשים עבור שירותי פרימיום שונים כמו נפח אחסון גדול יותר או אפשרות להוסיף אלמנטים של מכירה באתר. המשתמש יכול לבחור מבין מאות תבניות מעוצבות של אתרים ולשנות צבעים, גדלים וכדומה כדי לעצב את האתר לפי ראות עיניו.

חברת Wix נחשבת לאחת מחברות הסטארט-אפ הישראליות המבטיחות ביותר ונחשבת לחלק משורה של חברות מקומיות שנמצאו בצמיחה מתמדת כמו קונדואיט, אאוטבריין, קלטורה ואחרות, שכולן הוקמו בשנים 2005-2006.

חברת Wix נבחרה ב-2010 לאחת מהחברות המבטיחות של "גלובס" ולאחרונה דירג אותה "ביזנס אינסיידר" במקום ה-65 ברשימת 100 חברות הטכנולוגיה הפרטיות בעלות השווי הגדול ביותר, לצד חברות כמו טוויטר ו-Dropbox.