עיריית רחובות: "הוועדה המחוזית מרכז מתנכלת לנו"

במכתב ששלח ראש עיריית רחובות לשר הפנים גדעון סער הוא טען כי תפקודה של הוועדה המחוזית מרכז הוא לקוי ולכן ביקש להעביר את העיר רחובות לסמכותן של אחת מהוועדות המחוזיות - מחוז תל-אביב או דרום

טענות קשות לראש עיריית רחובות רחמים מלול, נגד הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז: במכתב ששלח מלול לשר הפנים גדעון סער, דורש מלול להעביר את העיר רחובות לסמכותן של אחת מהוועדות המחוזיות לתכנון ובנייה מחוז תל אביב או דרום, וזאת בשל תפקוד לקוי לטענתו מצידה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז בראשותה של דניאלה פוסק, שתחת אחריותה נמצאת רחובות.

מלול מסביר במכתבו כי בעיר רחובות נרשמו בשנים האחרונות ביקושים רבים לדירות מגורים, הן על ידי זוגות צעירים והן על ידי משפרי דיור, ויחד עם זאת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, נמנעת מלאשר תוכניות בנייה למגורים בעיר. "אני סבור, כי הוועדה המחוזית מרכז, פשוט מתעמרת בעיר ובתוכניותיה ועושה הכל על מנת לתקוע מקלות בגלגלי פיתוחה", ציין מלול במכתבו ומוסיף לשם המחשה כי בדו"ח שהנפיקה ראש מינהל התכנון במשרד הפנים בינת שוורץ על אישור תוכניות ליחידות דיור במחוז המרכז, היא מציינת בטבלת הרשויות, כי בשנת 2012 אושרו ברחובות בסך הכל 132 יחידות דיור, וזאת מתוך 20 אלף יחידות דיור שאושרו במחוז כולו.

מלול הוסיף הזכיר כי רק לפני שבועיים, פסלה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז תוכנית שאושרה על ידי הוועדה המקומית להקמת 2200 יחידות דיור בדרום העיר, וזאת בשל התנגדות של משרד הבטחון, שנציגו טען כי התוכנית נמצאת בתחום רעש מטוסים, שאינו מאפשר בנייה למגורים, וזאת על אף שלא נעשתה בדיקה מעודכנת של תחומי הרעש באזור. לדבריו "תוכניות נוספות של מאות יחידות דיור מעוכבות בטענות סרק, ופיתוח העיר נעצר לחלוטין משום שאין מלאי דירות מאושרות לבנייה".

עוד הוסיף מלול כי "באמתחתי עוד טענות רבות על החלטות שמתעכבות שנים, על תוכניות שבדיקתן מתעכבת חודשים ארוכים ואף יותר, על כן, אני פונה אליך בבקשה דחופה להעביר את העיר רחובות לסמכותה של ועדה מחוזית אחרת, תל-אביב, או דרום, בתקווה שמאחת מהן תצמח לנו הישועה".

מלול מוסיף וכותב לסער כי "אתם השרים קובעים מדיניות להגדלת היצעים ולהפחתת מחירים, ומנגד, פקידי המשרדים השונים בוועדות, מטרפדים במו ידיהם מדיניות זו וגורמים להיפוכה".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "מכתבו של ראש עיריית רחובות נכתב על רקע דחיית תכניות בעיר, בשל בעיות תחבורה ורעש מטוסים. על רקע זאת, נערכה ישיבה משותפת בין ראש העירייה והממונה על המחוז, ובמסגרת זו הגיעו הצדדים להבנה והמשך עבודה משותפת לקידום העיר".