ספר הבז': צמיחה מתונה בשוק העבודה, מה "ישלוף" ברננקי?

ספר הבז' הבוחן את ההתפתחות הכלכלית של 12 מחוזות ה'פד' הצביע על כך שהכלכלה צמחה בחודש האחרון בקצב איטי עד מתון ■ שיפור נרשם בתחום הדיור והבנקאות ■ חשש כי הקיצוצים של ה"סקווסטר" הגיעו לתעשייה הצבאית

ספר הבז' הבוחן את ההתפתחות הכלכלית של 12 מחוזות ה'פד' בתקופה שבין תחילת חודש אפריל לשלהי חודש מאי, הצביע על כך שהכלכלה צמחה בתקופה זו בקצב איטי עד מתון. עם זאת, מספר מחוזות דיווח על האטה כלכלית ואנליסטים סבורים כי ההשפעה של קיצוצי הסיקווסטר החלה לתת אותותיה, בייחוד בסקטור התעשייה הצבאית.

לפי הנתונים שפרסם הבנק המרכזי של ארה"ב, חל שיפור בתחומי הנדל"ן והבנקאות, כמעט בכל מחוזות ה'פד'. עם זאת, שוק העבודה, הנחשב לעקב אכילס של הכלכלה האמריקאית צמח בקצב מתון בלבד.

"גיוס העובדים עלה בקצב מתון במספר מחוזות, כאשר מרבית המעסיקים לא התקשו למצוא עובדים מקצועיים באותם מחוזות", נכתב בדוח. "פעילות הייצור התרחבה במרבית המחוזות אך הוצאות הצרכנים צמחו בקצב מתון בלבד".

מהדוח עולה כי הקיצוצים עליהם החליטה הממשלה בתחילת השנה, במסגרת הסכם ה"סקווסטר", החלו להשפיע על סקטור התעשייה הצבאית. קבלנים של משרד ההגנה האמריקאי דיווחו על האטה בפעילות, בייחוד במחוז קליבלנד. גם ספקים של הצבא האמריקאי במחוז ריצ'מונד דיווחו על ביטול או דחייה של הזמנות.

חשוב לציין כי בימים האחרונים התגברו הספקולציות לפיהן ה'פד' עשוי להאט את קצב רכישות האג"ח כבר בחודש ספטמבר. לכן, המשקיעים מחפשים רמזים בכל הודעה של ה'פד' ומנסים לחזות מה יהיו המהלכים הבאים שהוא ינקוט וכיצד הם ישפיעו על השווקים. כלכלנים ואנליסטים רבים טענו כי בתקופה הזו חדשות כלכליות רעות עשויות להיות טובות לשווקים בעוד המשקיעים עשויים להגיב לחדשות כלכליות טובות בצורה פושרת.