הבורסה ננעלה בירידות; אי.די.בי עלתה 1.1%, אסם 1.8%

המדדים ננעלו בירידות לאחר הורדת תחזית הצמיחה בגוש האירו על ידי יו"ר ה-ECB, מריו דרגי ■ הכרעה בעניין הסדר החוב בין קבוצת אי.די.בי לנושיה - ביום ראשון ■ קריסה במדד אמון הצרכנים בישראל בחודש מאי ■ בשוקי חו"ל ממתינים בדריכות לנתוני התעסוקה מחר

יום המסחר בבורסה באחד העם (ה') ננעל במגמה שלילית לאחר נאום יו"ר ה-ECB מריו דרגי, שהודיע על הורדת תחזית הצמיחה בגוש האירו. לאורך כל היום התנהל המסחר בשווקים במגמה מעורבת, בהמתנה להחלטות הריבית בגוש האירו ובבריטניה - שנותרו ללא שינוי. בנוסף, ממתינים המשקיעים לפרסום דוח התעסוקה לחודש מאי בארה"ב, אשר יתפרסם מחר. מחזור המסחר נמוך והסתכם בכ-800 מיליון שקל בלבד.

בוול סטריט נרשמו ירידות בחוזים העתידיים, במקביל לנעילת המסחר באחד-העם, על רקע נאומו של יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי, שחתך את תחזית הצמיחה של גוש האירו היום - כשה-ECB צופה צמיחה שלילית של 0.6% לשנת 2013 וצמיחה חיובית של 1.1% ב-2014.

דרגי נשא דברים לאחר החלטת הריבית של ה-ECB, אשר פורסמה היום ונותרה ללא שינוי - ברמה של 0.5%. גם הבנק המרכזי של בריטניה פרסם את החלטת הריבית שלו, האחרונה של הנגיד מרווין קינג, אשר נותרה ללא שינוי ברמה של 0.5%, יחד עם תוכנית רכישות האג"ח של הבנק.

בישראל, משפחת ורטהיימר העבירה מסים ב-1.7 מיליארד שקל למדינת ישראל בגין מכירת 20% מישקר לוורן באפט ב-2 מיליארד דולר - וסידרה לממשלה עודף תקציבי של 900 מיליון שקל בחודש מאי. בחודשים ינואר-מאי הסתכם הגירעון הממשלתי ב-6.8 מיליארד שקל, לעומת 5.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים הסתכם ב-40.2 מיליארד שקל, שהם 4.2% מהתמ"ג. מדובר בירידה לעומת רמת גירעון מצטבר ממוצעת של 4.5% תמ"ג עד חודש אפריל.

תחושת הביטחון של הצרכן הישראלי קרסה במאי. מדד אמון הצרכנים של "גלובס" בשיתוף PwC Israel ירד לרמות אשר אפיינו את התקופות הקשות ביותר במהלך המשבר הכלכלי והפיננסי בעולם. במאי ירד המדד ב-22.2 נקודות ל-62.9 נק' (1996 = 100 נק') אחרי עליות של 4.3 נק' ו-6.6 נק' באפריל ובמארס, בהתאמה. שאלת המפתח היא כיצד יגיב הציבור ליישום צעדי המדיניות הלכה למעשה. יצוין, כי הסקר עליו מבוסס המדד נערך קודם לכניסתה לתוקף של העלאת מס ערך מוסף.

דנקנר שוב בבית המשפט

יצרנית השבבים טאואר ו-Cavendish Kinetics הודיעו היום על שיתוף פעולה לייצור המוני של מוצרי MEMS RF לשוק המכשירים הניידים. מקורות בשוק מעריכים את היקף שיתוף הפעולה עבור טאואר בתוספת הכנסות של כ-20 מיליון דולר בשנה החל מ-2013.

רוני בירון, אנליסט בכיר ב-UBS ניירות ערך, פרסם היום עדכון לסקירתו על סקטור הבנקים. בירון ממשיך להעדיף את מזרחי טפחות (המלצת קנייה) על פני הפועלים , לאומי ודיסקונט (נייטרלי).

מניות פריגו , נייס , טבע וסלקום ירדו עקב פערים שליליים מול ניו-יורק.

ניירות הערך של קבוצת אי.די.בי המשיכו לרכז עניין, כשהסדר החוב בין קבוצת אי.די.בי לנושיה מובא להחלטת ביהמ"ש. החלטה סופית של השופט אורנשטיין תתקבל ביום ראשון, ואילו היום השמיעו הצדדים את עמדותיהם. (לסיפור המלא)

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]