רוצים כרטיסים ליורו? חפשו במתנ"סים, בעיריות ובפנימיות

אחרי שההתאחדות חילקה כמות אסטרונומית של כרטיסים, לא נשארו לסתם אוהדים שרוצים להשתתף במסיבה

1. יש סיכוי גדול שאם היו עוד כמה ימים לפתיחת טורניר היורו, צבא העיתונאים המגויס של ההתאחדות לכדורגל היה מדווח כי מכירת הכרטיסים חצתה רף של 500-600 אלף. הפחד של אנשי ההתאחדות מיציעים ריקים ומבושות מול אופ"א התחלף מהר מדי בפעילות נמרצת לחלוקת כרטיסים לכל גוף או עמותה אפשרית. עד כדי כך לא האמינו בקהל הישראלי וביורו, שהעדיפו להיפטר מהכרטיסים ללא הכרה.

כך יצא שאם אתם סתם אוהדי כדורגל שחיכיתם לטורניר הזה, אבל אתם לא שייכים
ל(רשימה חלקית): 1. מרכז פרס לשלום, פר"ח, כפר נוער אונים בכפ"ס, כפר נוער עלומים כפ"ס, פנימיית גבעת עדה, גלי אלון חדרה, מעון גילעם, פנימיית כפר בויאר, עמותת שמחה לילד, עמותת דור לדור, קרן ריאל מדריד, עמותת שק"ל, חוות הנוער הציוני, עמותת רחשי לב, בית השנטי, עמותת מחניים, פרויקט תגלית, השומר הצעיר, ישיבת זכרון יעקב; 2. בתי ספר, מתנ"סים ומחלקות הספורט: אלפי מנשה, דימונה, רוגוזין ת"א, שדות נגב, שדרות, קרית גת, טבריה, נתיבות, חוף אשקלון, אורט נתניה, טייבה, כסייפה, לאקיה, פוראדיס, באקה אל גארביה, כפר קאסם, אל באטוף, כפר סילבר; 3. לקוחות בנק דיסקונט, לקוחות ידיעות אחרונות; 4. מקורבים לאנשים בעיריות נתניה, פתח תקווה, ירושלים, תל אביב-יפו - אם אתם לא שייכים לכל אלו, לא תצליחו להשיג כרטיס.

עיריית ירושלים שמה ידה על 4,830 כרטיסים (רק קצת יותר ממחצית מהם היא רכשה), גם יתר העיריות שהמתקנים בשטחן מארחים את היורו נהנו מאלפי כרטיסים. תופעות הלוואי נראו בשטח ככה: מאמני קבוצות ילדים הגיעו לאימונים כשהם מחזיקים סטיפות של כרטיסים ביד, מחלקים לכל ילד שיבוא או אולי לא יבוא למשחק.

הרצון למלא את האצטדיונים הוא מבורך. אבל לא ברור מאיפה נטלה ההתאחדות לכדורגל את הסמכות לנהל את מבצעי השיווק הללו. למה אוהד כדורגל צריך להיות לקוח של דיסקונט או להשתייך לבית השנטי כדי שתהיה לו אפשרות לראות את נבחרת ישראל הצעירה? אין בזה כמובן שום דבר חדש. ההתאחדות לכדורגל זכורה מההסכמים עם חברות מזון, רק תמלאי את העגלה גברת ותקבלי כרטיס למשחק הנבחרת, תבואי או לא זו כבר בעיה שלך. ביום רביעי כבר ראינו את התוצאות של הפאניקה: בלומפילד שאירח את איטליה-אנגליה במשחק שהוגדר על-ידי ההתאחדות כסולד-אאוט היה רחוק כמה אלפי אנשים מלהיות מלא; כנ"ל ישראל-נורבגיה בנתניה. ככה זה, אתה יכול לחלק אלפי כרטיסים בחינם לאנשים, זה עדיין לא אומר שיבואו.

שמעתי את התיאוריות על ההזדמנות של ההתאחדות לנצל את הטורניר לחשיפה של קהלים חדשים. מי שחושב שהניצול של תרבות השנור תגרום לאוהדים שקיבלו כרטיסים בחינם או ב-10 שקלים וגם זכו לסנדוויץ' והסעה עד לפתח האצטדיון, תגרום להם לשלם מחר מחיר מלא כדי לבוא לראות משחק ליגה - הוא במקרה הטוב נאיבי. בעוד שבועיים בדיוק שוב תשקע השמש.

2. בשבועיים האחרונים, בין לבין שהם מנסים לתפור לטביב את הבעלות על בית"ר, התלקקו ב-ONE (באתר האינטרנט ובתוכנית הרדיו) בצורה חסרת תקדים על הטורניר הזה, איבדו כל בושה עיתונאית לשאול שאלות, בלעו כל נהמה שיצאה מכל פונקציה אפשרית בהתאחדות. ביומיים האחרונים היו עסוקים שם בהכוונת התנועה לחניונים, עדכון לגבי האוטובוסים והשאטלים, ודאגה שהכל יתקתק לרווחת הגוף שזרק עליהם כמה שקלים.

יש איזושהי בעיה כשגופי תקשורת הופכים לספונסרים רשמיים של הטורניר. כלומר לא אמורה להיות בעיה אם אותו גוף תקשורת זוכר שהוא גוף תקשורת. מההיכרות שלה עם הסחורה העיתונאית בתחום הספורט, ההתאחדות סגרה לה את הפינה הזאת עם ההסכמים הכי טובים מבחינתה כשהלכה על הסכמי חסות עם שני הגופים המרכזיים והכי נפוצים - "ידיעות אחרונות" בפרינט, ONE באינטרנט. במקרה של אתר ONE סיכויי ההצלחה כמובן היו ברורים מראש. כאן אפשר היה לדעת מראש שההתאחדות רכשה לה פלטפורמה עיתונאית (עיתונאית לכאורה) נפוצה שתהפוך לשופר שלה ושל הוועדה המארגנת.

אם יקרה משהו, חס וחלילה, שקשור בפאלטות של ההתאחדות ובארגון, על קהל שמחזיק כרטיסים ולא הגיע - תזכרו איפה לא תקראו את זה.