למרות קשיי סקיילקס: סמסונג האריכה בשנה את חוזה ההפצה

אם סקיילקס לא תעמוד ביעדי המכירות החל מתחילת 2014 - תילקח ממנה זכות השיווק הבלעדית

הקשיים הפיננסיים שבהם נמצאות חברות ההחזקה של אילן בן דב, סאני וסקיילקס , לא מנעו מיצרנית המכשירים הסלולריים הקוריאנית סמסונג מלהאריך את תוקף הסכם ההפצה של מכשירי החברה על-ידי סקיילקס בשנה נוספת, עד תום 2014.

מהודעת החברה עולה, כי במהלך הרבעון השלישי של שנת 2014 יקיימו סקיילקס וסמסונג מו"מ לחידוש תוקפו של ההסכם לשנה נוספת. יחד עם זאת, ההודעה כללה חדשות פחות מעודדות עבור המשקיעים באשר לפעילות סמסונג, אשר חווה בשנה האחרונה שחיקה בהכנסותיה וברווחיותה: החל מתחילת השנה הבאה, אם סקיילקס לא תעמוד ביעדי מכירות מוגדרים של טלפונים סלולריים ומכשירי טאבלט, הזכות הבלעדית לשיווק המוצרים בישראל תילקח ממנה.

השחיקה בפעילות שיווק המכשירים של סמסונג היא על רקע התחרות הגוברת בשוק וכתוצאה מהאפשרות לבצע יבוא מקביל, אשר שוחקת את מחירי המכירה. כך הצטמקו הכנסותיה של סקיילקס מפעילות זו ברבעון הראשון של השנה ב-33%, ל-171 מיליון שקל.

עיתוי קריטי

ברווח הנקי של פעילות זו חלה ירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והיא הסתכמה ב-22 מיליון שקל. בדיווח לבורסה הים מזכירה סקיילקס שוב כי סמסונג תהיה זכאית לבטל באופן מיידי את ההסכם ביניהן, אם יתרחש שינוי שליטה בחברה.

בעקבות הדיווח זינקה היום מניית סקיילקס ב-17.5%, והיא נסחרת לפי שווי של 112 מיליון שקל. מנייתה של החברה האם סאני טיפסה ב-8.7% במחזור מסחר נמוך, והיא נסחרת כעת בשווי של 57 מיליון שקל בלבד. מלבד פעילות יבוא מכשירי סמסונג מחזיקה סקיילקס ב-15.7% ממניות חברת הסלולר פרטנר, בשווי של כ-565 מיליון שקל.

עיתוי הארכת ההסכם עם סמסונג קריטי עבור סקיילקס, אשר תכנס ביום ראשון הקרוב את מחזיקי האג"ח שלה לאישור ארגון מבנה ההון שלה מחדש. נכון לסוף חודש מארס, הסתכם החוב הפיננסי של החברה בכ-950 מיליון שקל, ובקופתה היו באותו מועד 256 מיליון שקל. מאז שילמה החברה בחודש אפריל תשלומי קרן וריבית למחזיקי האג"ח בהיקף של כ-65 מיליון שקל, והכסף שנותר בקופתה מספיק לביצוע התשלומים בחודש הבא בלבד.

במסגרת שינוי מבנה ההון מבקשת סקיילקס לגייס סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 150 מיליון שקל כנגד שעבוד מניות פרטנר שברשותה, וכן לדחות את מועד הפדיון המוקדם של אג"ח סדרה 1 בהיקף של כ-205 מיליון שקל, מספטמבר 2014 לאפריל 2018, תוך העלאת שיעור הריבית ומתן בטוחות למחזיקים.