פ.ס.ז' אלופה על הדשא, מארסיי אלופת ההכנסות מטלוויזיה

מארסיי תקבל בעונת 2012/13 מזכויות השידור של הליגה הצרפתית 48 מיליון אירו, יותר מפ.ס.ז' שזכתה בתואר; מה הסיבות לכך?

קבוצת המיליארדרים של פ.ס.ז' אמנם זכתה באליפות בעונה החולפת (2012/13), אחרי 19 שנות יובש. אבל בכל הקשור לחלוקת כספי זכויות השידור מהסכם הטלוויזיה הקולקטיבי של הליגה הצרפתית - היא מפגרת מאחורי היריבה הגדולה שלה, אולימפיק מארסיי.

על-פי נתונים שמפורסמים ב"ל'אקיפ", מארסיי, שסיימה את העונה במקום השני, תקבל 47.97 מיליון אירו תמלוגי זכויות שידור. פ.ס.ז' רק שנייה בדירוג זה עם 44.13 מיליון אירו; ליון שלישית עם 43.95 מיליון. השלישייה הראשונה מובילה בפער ניכר על הרביעית, בורדו, שהסתפקה ב-32.12 מיליון אירו.

הסיבה העיקרית לכספים הגבוהים יותר למארסיי היא שיטת חלוקת כספי הזכויות בליגה הצרפתית, שלוקחת בחשבון את המיקום הסופי של הקבוצות בליגה חמש שנים אחורה. מארסיי סיימה בין שלוש הראשונות בליגה ברציפות בכל אחת מהשנים הללו. גם העובדה שכמעט כל המשחקים של מארסיי משודרים בטלוויזיה (בתור המועדון בעל מספר האוהדים הגבוה בצרפת) תרמה ליתרון היחסי שלה.

הליגה הצרפתית נמצאת בפיגור גדול מאחורי הליגות הבכירות ביותר ביבשת בכל הקשור להכנסות של הקבוצות הגדולות מזכויות שידור. כהשוואה, אלופת 2012/13 בפרמיירליג האנגלית, מנצ'סטר יונייטד, גרפה 71.4 מיליון אירו מקופת השידורים הקולקטיבית של הליגה האנגלית.