ארוחת ערב עם באפט נמכרה במיליון דולר - שליש מהסכום אשתקד

בשנה שעברה ההזדמנות לסעוד עם "עלתה" 3.5 מיליון דולר ולפני שנתיים 2.63 מיליון דולר

‎‎המכירה הפומבית השנתית עבור ההזדמנות לסעוד עם וורן באפט הניבה השנה מחיר נמוך יחסית, של מיליון דולר. זהו מחיר מציאה יחסית להצעה המנצחת אשתקד, שהייתה גדולה יותר מפי שלושה מהסכום בשנה הנוכחית - 3.5 מיליון דולר.

המכירה הפומבית השנתית עבור ההזדמנות לסעוד עם "האורקל מאומהה" רשמה שיאי מחירים בשנים האחרונות. ההצעה הזוכה לפני שנתיים עמדה על 2.63 מיליון דולר, ששילם טד וושלר, מנהל קרן, שנשכר לאחר מכן כמנהל השקעות בברקשייר התאוויי של באפט.‏

הזוכה האנונימי השנה, ששילם את הסכום הנמוך ביותר ב-6 השנים האחרונות - 1,000,100 דולר - יאכל ארוחת צהריים עם באפט ויוכל להזמין עד 7 אורחים. במכירה הפומבית, שנערכה במשך 5 ימים ב-eBay ונסגרה ביום שישי בערב, התקבלו 106 הצעות מחיר.

האירוע נועד לגיוס כספים עבור ארגון הצדקה ‏GLIDE‏ הפועל מסן פרנסיסקו, ומספק ארוחות, מחסה ושירותים אחרים לעניי האזור. באפט בן ה-82, שהכיר את ‏GLIDE‏ באמצעות אשתו הראשונה, סוזן, שהלכה כבר לעולמה, ערך 14 מכירות פומביות וגייס יותר מ-15 מיליון דולר עבור ארגון הצדקה שהוקם לפני 50 שנה.

העיתון "סן פרנסיסקו ביזנס טיימס" ציטט את הכומר ססיל וויליאמס, מייסד ‏‏GLIDE‏, כאומר כי קרוב לוודאי שהארגון יבצע קיצוצי תקציב בשל תוצאות המכירה הפומבית הנמוכות באופן מפתיע.

וויליאמס, שדיבר אתמול (שבת) עם רויטרס, אמר שהסכום אינו מדויק, וש-‏GLIDE‏ ימשיך במאמציו לגייס כספים כדי לעמוד ביעד התקציב השנתי בסך 17 מיליון דולר. הוא אמר שהוא אסיר תודה על המאמצים שעושה באפט זה שנים רבות, ועל הצעת המחיר הזוכה, שאותה תיאר כמתנה גדולה.

"אנחנו אף פעם לא יודעים מה יבוא. אז אנחנו מאוד גאים על מה שקרה אתמול בלילה, ואנחנו חשים שאנחנו בכיוון הנכון, עושים את הדבר הנכון, והופכים את זה לחשוב", אמר וויליאמס.