אדוארדו אלשטיין: "אנחנו לא כותבים צ'ק לחברה כי הרב אמר"

המשקיע הארגנטיני אמר בראיון לחדשות 2 כי הוא מחשיב את ההשקעה באי.די.בי כהשקעה טובה ■ אלשטיין: "אם הרב נתן את ברכתו, זה בגלל שהוא תומך במה שטוב לישראל" ■ "עתידה של החברה הזאת יהיה הרבה יותר טוב"

לאחר קביעת בית המשפט הבוקר (א'), שלפיה יקבל איש העסקים ארכה של חודשיים נוחי דנקנר וחצי להציל את שליטתו בקונצרן אי.די.בי , אמורים דנקנר ושותפו אדוארדו אלשטיין להגיש מתווה חדש להסדר חוב ולמכור מחצית מאחזקתם בחברת כלל ביטוח. אם הכל יעבור כמו שצריך, בשבועות הקרובים יהפוך איש העסקים הארגנטינאי לשותף פעיל בקונצרן. היום (א') הוא סיפר בראיון לחדשות ערוץ 2 על ההחלטה להשקיע באי.די.בי.

"ערכנו כמה פגישות בחו"ל", אמר אלשטיין. "אנחנו יודעים שעסקאות בסדר גודל כזה בדרך כלל לא נערכות בין לילה. זהו תהליך ארוך טווח ואנחנו משקיעים לטווח ארוך. אנחנו מתכוונים להיות לא רק משקיעים פסיביים, אלא ליצור ערך מוסף".

זו ההשקעה הגדולה הראשונה שלו בישראל. אלשטיין, פעיל בנדל"ן - בעיקר בחו"ל - ועם ההשקעה הזו בילה בעיקר בבתי משפט ובפגישות עם נושים. "אנחנו, כמשקיעים, מאוד אופטימיים. דווקא כשכולם נעשים שליליים לגבי נכס מסוים. אי.די.בי היא בעלת נכס רב והיא חברה מצוינת שנמצאת בתקופת מבחן. אנחנו מאמינים שהיא תעבור אותה".

איש העסקים הארגנטינאי אופטימי במיוחד, בעיקר לנוכח החלטת בית המשפט. "הפסיקה חיובית", הדגיש. "היא נותנת לחברה הזדמנות להגיע להסדר עם כל הצדדים ואנחנו יודעים שכשכל הצדדים יגיעו להסדר - עתידה של החברה הזאת יהיה הרבה יותר טוב מאשר אם היא תתפרק לחתיכות".

"השופט נתן חודשיים להגיע להסדר", ציין אלשטיין. "זה לא אומר שהכל יסתיים ,אבל אם יבצעו את מה שבית הדין קבע - אני חושב שמצב החברה ישתפר".

בהמשך, התייחס אלשטיין לשותפו, נוחי דנקנר. "אני חושב שהוא עשה הרבה דברים טובים עבור החברה הישראלית". בינתיים, את קבוצת המשקיעים הוא מסרב לחשוף, אך ידוע שמי שגישר בין הצדדים הוא הרב יאשיהו פינטו. למרות זאת, הוא מציין שלא מדובר בצדקה, אלא בעסקים: "אנחנו לא עושים טובה ואנחנו לא כותבים צ'ק לחברה כי הרב (פינטו) אמר לעשות זאת. לתת תרומה ולהשקיע אלה שני דברים שונים".