מפרקי בטר פלייס: גורמים מחו"ל רוצים לרכוש את החברה

החובות לנושים בישראל מסתכמים בלמעלה מ-40 מיליון שקל; רנו טוענת לשיעבוד של 65 מיליון אירו - בקופת הקבוצה 38 מיליון שקל ■ עוד 30 עובדים מתחומי הפיתוח יפוטרו ■ ייתכן כי הקבוצה תימכר כשהיא מפורקת, למספר רוכשים

קיימות כבר הצעות לרכישת חברת בטר פלייס - כך הודיעו אמש (א') המפרקים הזמניים של החברה, עו"ד ורו"ח סיגל רוזן-רכב ועו"ד שאול קוטלר, במסגרת דוח שהגישו לבית המשפט על מצב הקבוצה. מהדוח עולה עוד כי "מתעניינים רבים בחברה הינם גורמים מחו"ל".

המפרקים מבקשים מבית המשפט לקבוע לוח זמנים קצר לשם מכירת החברה בהליך מהיר, ולאשר להם לצאת מיידית בהליך של הזמנה להציע הצעות למכירת כל או חלק מנכסי החברות בקבוצה, כאשר המועד האחרון להגשת הצעות יהיה ב-1 ביולי 2013.

בנוסף מבקשים המפרקים לקבוע כי הדיון בהצעות יתנהל 10 ימים לאחר המועד האחרון להציע הצעות רכש.

בדוח צוין כי "בסמוך לאחר מינויים של הח"מ כמפרקים הזמניים של החברות, החלו להתקבל אצלם פניות ממתעניינים רבים, וביניהם גופים ואנשים פרטיים מהארץ ומחו"ל, העוסקים בתחומים שונים ומגוונים, בקשר עם רכישת כל או חלק מפעילותן ונכסיהן (לרבות זכויות הקניין הרוחני והידע) של החברות וכן של חברות נוספות מקבוצת בטר פלייס (חברת בטר פלייס אינק וחברות-הבנות שלה יכונו להלן 'קבוצת בטר פלייס')".

עוד צוין כי ייתכן שהקבוצה תימכר כשהיא מפורקת, למספר רוכשים. "מבחינה ראשונית של עניינם של המתעניינים עולה כי בנוסף למכירת הנכסים הנמכרים, ייתכן מצב בו יוכלו המפרקים לבצע שילוב של מכר מקטעי פעילות שונים למתעניינים שונים, כשכל אחד ירכוש חלק אחר של הנכסים הנמכרים, כדי למקסם את התמורה ממכירת הנכסים הנמכרים", נכתב בדוח.

עד הדיון בהצעות הרכש מבקשים המפרקים להמשיך להפעיל את החברה, תוך פיטורם של 30 עובדים נוספים מתחומי הפיתוח. זאת לאחר פיטורם של 155 עובדים בימים הראשונים של הפירוק, פיטורם של כל המנהלים של החברות כמעט, למעט שני סמנכ"ל משאבי אנוש וסמנכ"ל נוסף, וכן פוטרו מרבית עובדי מחלקת משאבי אנוש; מחלקת שיווק; מחלקת פיתוח עסקי; מחלקת תקינה וסטנדרטיזציה; המחלקה משפטית, מחלקות פיתוח, אופרציה, מכירות, קבוצת תוכנה וכן חלק מעובדי מחלקת הכספים.

חובותיה של הקבוצה לנושים בישראל מסתכמים בלמעלה מ-40 מיליון שקל, וחברת רנו, יצרנית המכוניות החשמליות ששיווקה בטר פלייס, טוענת לשיעבוד של 65 מיליון אירו בגין חוב על הסוללות שסיפקה לחברה. ואולם, מהדוח עולה כי בחשבונות החברות מקבוצת בטר פלייס קיים סך של כ-38 מיליון שקל בלבד.