גזית גלוב ומלאנוקס הובילו את המעו"ף לירידה של 0.7%

מגמה שלילית במסחר באירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ■ ירידות חדות באג"ח הממשלתיות

יום המסחר בבורסה (ג') ננעל בירידות לאחר עליות קלות שנרשמו אתמול. זאת, על רקע ירידות בבורסות אסיה ואירופה ומגמה שלילית במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט לאחר סגירה מעורבת בניו-יורק אתמול. ירידות חדות נרשמות באג"ח הממשלתיות.

שר האוצר יאיר לפיד הניח היום את תקציב המדינה לשנים 2014-2013 על שולחן הכנסת וכלל סעיפיו יעלו לדיון בוועדות השונות. הפרק המרכזי שיגיע לוועדת הכספים הוא פרק המיסוי - הכולל חבילת מסים של כ-14-13 מיליארד שקל ומיועד לכסות את הגירעון ולצמצמו ל-4.65% תמ''ג. (לסיפור המלא)

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מציין כי "המיני דרמה המתפתחת אל מול עינינו בימים האחרונים ונמשכת בפתיחת המסחר הבוקר הינה המשך עליית התשואות בשוק החוב הממשלתי המקומי על רקע העובדה כי תשואות החוב בארה"ב עלו לרמה של 2.2%. מחיר החוב הממשלתי של מדינת ישראל בריבית קבועה צנח בכ-2.5% מיום הפחתת הריבית המפתיעה של בנק ישראל באמצע חודש מאי, אליה הצטרפה אחר כך הפחתת ריבית נוספת. שיפוע העקום השקלי הממשלתי הנמדד בפער התשואות בין אגרות החוב הממשלתיות השקליות לשנתיים לאגרות החוב הממשלתיות השקליות ל-10 שנים עומד על כ-2.44% כמעט כפול מריבית הבסיס במשק. המגמה השלילית בשוק החוב האמריקני הינה אבן רחיים על ביצועי שוק החוב המקומי והמשך עליית תשואות באגרות החוב האמריקניות עלול למחוק את התשואות הנומינליות החיוביות בשוק האג"ח הממשלתי המקומי".

"אנו סבורים כי פאניקה בשוק החוב המקומי תהווה הזדמנות הצטיידות נוחה באיגרות חוב ממשלתיות ארוכות. נזכיר כי האינפלציה במשק מתונה, תקציב הממשלה צפוי להיות מאושר בקרוב וללמד על אחריות פיסקאלית, הריבית נמוכה וצפויה להוותר נמוכה למשך זמן רב. הצמיחה במשק, בנטרול הכנסות הגז מקרטעת, ולפיכך לא נכון לנהל את כלל תהליך קבלת ההחלטות בניהול תיק החוב רק על בסיס מרווח סיכון מול החוב האמריקני", מסביר עוד פגוט.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול במגמה מעורבת, כאשר המדדים ננעלו ללא שינוי דרמטי. מוקדם יותר במהלך המסחר עלו המדדים על רקע העלאת תחזית דירוג האשראי של ארה"ב ל"יציב" מ"שלילי", על ידי סוכנות הדירוג S&P.

מדדי המניות השונים בבורסה מתעדכנים בסוף השבוע (13 ביוני בסיום המסחר), כך שלא מעט מניות יוצאות ונכנסות למדדים השונים. מניות מלאנוקס ואיזיצ'יפ יוצאות ממדד ת"א 25 כך שמשקל סקטור ההיי-טק במדד יצנח, ונכנסות אליו מניות הבינלאומי ומגדל ביטוח. מלאנוקס, אגב, תימחק בקרוב מהמסחר בבורסה כך שהיא לא עוברת למדד ת"א 75 ונגרעת למעשה מכל המדדים בהם היא "חברה". למדד ת"א 75 נכנסות חנל, וילאר, איזיצ'יפ, סיליקום ופוקס ויוצאות ממנו פמס, ומניות הבינלאומי ומגדל ש"עולות" למדד המעו"ף.

סאגת אי.די.בי נמשכת

חברת טאואר-ג'אז הודיעה היום על התחלת ייצור המוני למוצרי חברת CMOSIS המיועדים ליישומי צילום מתקדמים. בשנת 2010 הודיעו טאואר-ג'אז ו-CMOSIS על שיתוף פעולה לייצור מוצרי CMV המהווים את מוצר הדגל של CMOSIS. מקורות בשוק מעריכים את היקף ההסכם בעשרות מיליוני דולרים החל מ-2014.

חברת ביוליין הודיעה אתמול כי חתמה על הסכם רישיון עם CTTQ, חברת התרופות המובילה בתחום הטיפול במחלות כבד בסין. הסכם הרישיון הינו לפיתוח ומסחור של BL-8030, תרופה לטיפול בדלקת כבד נגיפית (צהבת/הפטיטיס) מסוג C הניתנת בבליעה

הנהלת חברת אי.די.בי אחזקות הוציאה אתמול מייל בהול לנציגות האג"ח שלה, במטרה להיכנס עמה למו"מ אינטנסיבי לגיבוש הסדר חוב מפורט בחברה, ולחיזוק המבנה הפיננסי של החברה הבת - אי.די.בי פתוח, כפי שהורה לה אתמול ביהמ"ש המחוזי בתל אביב. כך נודע ל"גלובס". (לסיפור המלא).

בבית ההשקעות הלמן אלדובי פרסמו היום המלצה על שיכון ובינוי : "מחירי הדיור הגבוהים תומכים ברווחים בשנים הקרובות בתחום קבלנות חו"ל צבר הזמנות נותר גבוה". בבית ההשקעות מעניקים המלצת "משקל יתר" למניה עם מחיר יעד של 8.8 שקל.

משה מאיר, אנליסט במחלקת המחקר בבנק מזרחי טפחות, החל לסקר את מניית אינטק . "השלב הקליני בו מצוי המוצר העיקרי של החברה ופוטנציאל השוק שלו, ייחודיות המוצר, ההסתברות הגבוהה יחסית להצלחה בהגעה למסחור יחד עם הפוטנציאל הגלום בפעילות שיתופי פעולה עם חברות תרופות מובילות מביאים אותנו להמלצת קניה על החברה במחיר של 142 אג' למניה".