השיחה: שטראוס ובאפט עושים כבוד לורטהיימר

מי השיק את תחנת הדלק החדשה? ■ מי אירח מכובדים מבריטניה במגרש הכדורגל? ■ וגם: למי עשו כבוד בהילטון?

שטראוס ובאפט עושים כבוד לורטהיימר

לשכת המסחר ישראל-אמריקה הזמינה אמש (ג') למלון הילטון בתל-אביב את ראשי החברות המובילות בישראל, בדגש על חברות מקומיות הפועלות בארה"ב וחברות אמריקניות הפועלות כאן. בפני הבאים הופיעו בזה אחר זה: שר הכלכלה - נפתלי בנט, עפרה שטראוס - יו"רית לשכת המסחר, והשגריר האמריקני - דן שפירו. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח איגרת כתובה לרגל הכינוס.

באירוע הוענקו אותות הוקרה מיוחדים לחברות שתרמו באופן משמעותי לקידום קשרי המסחר בין המדינות, אשר נבחרו ע"י ועדה מיוחדת, בראשות שטראוס. התכבדו באות החברות: אפל, סיסקו, HP, סיטי גרופ, פטקו וסודה-סטרים. פרס מיוחד למפעל חיים ניתן לתעשיין סטף ורטהיימר על עשורים רבים של פעילות, על תמיכתו יוצאת הדופן בתעשייה הישראלית, על הפיכת התעשייה המקומית לשם דבר מעבר לים ועל תרומתו האישית להגדלת ההשקעות האמריקניות בישראל.

וורן באפט, יו"ר ברקשיר הת'אווי, שזה מכבר השלים את רכישת ישקר מידיו של ורטהיימר, שלח ברכה מצולמת מלאת קומפלימנטים לחתן הפרס. לדבריו: "לא יכולתם להעניק את הפרס לאדם טוב יותר. סטף חי חיים מדהימים. "ב-2006 ביצענו את העסקה הגדולה ביותר שלנו מחוץ לגבולות ארה"ב. על אף היקפה, לא שלחנו צוותים כדי לבדוק את החברה. ראינו את האדם, את החברה שהקים, את הרקורד ואת ישראל ומשעמדנו על איכותו - כתבנו צ'ק בעיקר על סמך מילתו והמילה של המשפחה שלו".

עשו כבוד: בת זוגו של ורטהיימר לין הולסטיין, אורן רווח, דורון אבני, בועז מעוז, יהושוע בקולה, רקפת רוסק-עמינח, חסיה מוזי ודרורית ורטהיים, דניאל בירנבוים, ראלף שעיה, אורן טולדו, חיים כהן, ארז ויגודמן, יאיר המבורגר, ריק קפלן, מודי כידון, עופר קוטלר, צביקה אורן, יונה יהב, ועוד.

ויסמן בתחנה

חברת "דור-אלון" חגגה אתמול בשעות הערב המוקדמות, בקוקטייל חגיגי, את השקת תחנת הדלק ה-200 בבעלותה, במתחם "עיר ימים" בנתניה. ישראל יניב, מנכ"ל החברה, ודודי ויסמן, נשיא קבוצת אלון, קיבלו את פניהם של המוזמנים. סילבן שלום, שר האנרגיה והמים שאישר את הגעתו לאירוע, נאלץ לבטל לאחר שנקרא לישיבה עם ראש הממשלה ושר האוצר בנושא עתיד ייצוא הגז. את מקומו מילא חן בר-יוסף, ראש מנהל הדלק במשרד האנרגיה והמים.

האירוע כלל מופע שירה של משה להב המכונה ה"טיש הגדול". בין האורחים שהגיעו: עודד בלום - מנכ"ל דור אלון תפעול, יצחק באדר - יו"ר דור אלון אנרגיה, פיני כהן - יו"ר קרן נוי, דורון ספיר - מנכ"ל ויזה כ.א.ל, לימור גנות - מנכ"לית משותפת באלון רבוע כחול, עופר קוטלר - מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר דגן - מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן, מוטי קרן - מנכ"ל מגה, אודי סביון - מנכ"ל דרך ארץ, אריאל שרייבר - מנכ"ל YouPhone, זאב שטיין - מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן ובנו של נשיא הקבוצה, שניר ויסמן - מנהל פיתוח עסקי באלון חברת הדלק ועוד.

ישראל יניב חן בר-יוסף דודי ויסמן / צילום: יוסי כהן
 ישראל יניב חן בר-יוסף דודי ויסמן / צילום: יוסי כהן

מרגלית תחת החופה

דני מרגלית, יו"ר BDO זיו האפט, ורעייתו ענת, חיתנו אמש את בנם בגן האירועים "הנחלה". החתן עומר (28), רו"ח ב-BDO זיו האפט, והכלה יפעת שוורץ (26), שמרכזת את הקשר של המותג "הלו קיטי" עם הרשתות הקמעונאיות הגדולות, צעדו אל החופה לצלילי השיר "אהבה ממבט ראשון" של אריק אינשטיין. בין 600 המוזמנים נצפו: שחר זיו וארז סופר השותפים המנהלים של BDO זיו האפט, יגאל לנדאו, דני גולדשטיין, יאיר לפידות, דב קוטלר, נדב ודגנית פלטי, שמוליק בראשי, עמיר בירם, איציק וייץ, שמעון הייבלום, רונן טוב, יובל כהן ועוד רבים. החתונה הסתיימה בשעות הקטנות של הלילה ברחצה לילית בברכה וארוחת לילה מאוחרת.

ענת מרגלית דב קוטלר דני מרגלית / צילום: אורן קאן
 ענת מרגלית דב קוטלר דני מרגלית / צילום: אורן קאן

שיף והזנפרץ מארחים

רואי החשבון ראובן שיף ויהושע הזנפרץ פתחו אתמול את הבוקר בכנס חגיגי באולם האירועים "סטוקו" בתל-אביב. השניים אירחו את חברי ההנהלה הבכירה של "הורייזון" - ענקית מחקרי השוק הסיני, ומשלחת נשות עסקים מסין, לרגל חתימת הסכם שיתוף פעולה עסקי בין פירמת רואי החשבון שבבעלותם לחברה הסינית. שגרירת סין בישראל - גאו יאנפינג, בירכה על שיתוף הפעולה וביקשה להודות לכל המשתתפים, בדגש על נשות העסקים שהגיעו, על התרומה ליחסים הידידותיים בין ישראל לסין. במסגרת הכנס נערך פאנל בנושא השתלבותן של נשים במשרות בכירות שבו השתתפו בין היתר: דלית שטאובר - מנכ"לית משרד החינוך, אורית אדטו - נציבת שירותי בתי הסוהר לשעבר וד"ר פלאח ענן. בילו את הבוקר ביחד: ד"ר ויקטור יואן - מייסד ונשיא קבוצת הורייזון, ד"ר שי פאנג - סגן נשיא בכיר קבוצת הורייזון, חנה פרי זן, עו"ד תמי רווה, ורד סוויד, ד"ר רחל אדטו, דבורה קימחי, דבורה חסיד, ד"ר תמר וולף ואורחים נוספים.

גאו יאנפינג וראובן שיף / צילום: יוסי זליגר
 גאו יאנפינג וראובן שיף / צילום: יוסי זליגר

דנקנר על החוף

בגלריית "הריביירה" בבת ים, נפתח אמש מיזם אמנות ועיצוב למען ילדי אלו"ט. מדובר במיזם יוצא דופן של עיריית בת ים, בהובלת ראש העיר - שלומי לחיאני, שבמסגרתו 24 מעצבים הכינו מיצגים בהשראת הסיפור על אפרודיטה, אלת היופי והאהבה שנוצרה מקצף הגלים. בהתאם לקונספט התבקשו המעצבים, בעזרת בובות חלון ראווה שתרמה חברת קסטרו, ליצור פרשנות חדשה לסיפורי המיתולוגיה העתיקים. את התערוכה אצרה טלי חולדאי כלתם של יעל ורון חולדאי. בין המעצבים שהשתתפו: עדי שוורץ, טובל'ה חסין שיצרה בובה לזכרה של פינצ'י מור ז"ל בדמות בת ים שכולה זהב, והכלה לעתיד של עומר דנקנר - המעצבת לי גרבנאו. הגיעו ליהנות מאומנות על חוף הים: רון ויעל חולדאי, אורלי דנקנר, שהגיעה עם ציפי קונדה, עינת קסוטו-שפי - מנכ"לית אלו"ט, רני והילה רהב, יובל כספין ועוד.

ציפי קונדה יעל חולדאי אורלי דנקנר / צילום: דריה פרוסט
 ציפי קונדה יעל חולדאי אורלי דנקנר / צילום: דריה פרוסט

פרח השכונות

עמותת "היוזמה החינוכית ספורטיבית", המפעילה את פרויקט "ליגת השכונות", אירחה אתמול במגרש הכדורגל בשכונת קטמונים בירושלים, משלחת של מכובדים מבריטניה. העמותה מפעילה את הפרויקט בשכונות ובישובים בפריפריה - במחוזות הנגב, המרכז וירושלים. הפרויקט נועד לשלב חינוך ולמידה עם האהבה לספורט. החברים הבריטים הגיעו לצפות במשחקי ראווה של קבוצות ילדים יהודים וערבים. אליסטר ברט, השר לענייני המזרח התיכון בממשלת בריטניה, התלהב מהמשחק והצטרף לאחת הקבוצות. עוד נכחו: דייויד ברנסטין - יו"ר התאחדות הכדורגל האנגלית, מת'יו גולד - שגריר בריטניה בישראל, שחקן העבר - אבי נמני, אפי רוזנהויז ושרון תוסייה-כהן - מהנהלת העמותה.