החשוד "המוכר בקהילה הגאה" נחשף: שאול גנון - מנהל הבר-נוער

הותר לפרסום: שאול גנון הוא החשוד הרביעי שנעצר בחשד למעורבות בפרשה ■ עפ"י החשד, תקיפה לכאורה שביצע גנון בקטין הייתה המניע לרצח בבר-נוער

"החשוד הרביעי" בפרשת הבר-נוער יוצא לאור: בית המשפט התיר לפרסם את פרטיו של מי שנודע עד כה כפעיל "מוכר" ומוערך בקהילה הגאה. מדובר בשאול גנון, בן 48, מנהל מועדון הבר-נוער ומי שחשוד במעורבות במניע לרצח שאירע במקום לפני כ-4 שנים.

בדיון בהארכת מעצרו שהתקיים הבוקר (ו') בבית משפט השלום בתל-אביב, הוחלט בהסכמת שני הצדדים לשחרר את גנון למעצר-בית בן כשבועיים.

כזכור, גנון נעצר לפני מספר ימים בחשד כי תקף מינית את אחד מהחשודים במעורבות ברצח. על-פי חשד המשטרה, המעשה הזה לכאורה הוא שהניע את חגי פליסיאן לצאת למסע ההרג במועדון הבר-נוער, שהוביל למותם של שני צעירים ולפציעתם של 11 נוספים.

בתום הדיון שהתקיים הבוקר דחה עורך דינו של גנון את המיוחס לו. "כפי שטענתי ,למרשי אין קשר לפרשת הרצח", הדגיש עו"ד רן אלון. "הוא לא סייע, לא לפני ולא אחרי, וגם לא ידע דבר על כך".

במשך קרוב ל-20 שנה התנדב גנון בעבודות שונות עם נוער גאה הנמצא בסיכון. הוא אף זכה לפני מספר שנים בתואר "יקיר העיר תל-אביב", בשל הסיוע שהעניק במשך השנים. על-פי הערכות שונות, אלפי נערים עברו תחת חסותו בזמן ששימש כמנהל הבר-נוער.

אתמול פורסם כי לפני ימים אחדים הוגשה במשטרת תל-אביב תלונה נוספת נגד גנון, על-ידי מתלוננת, אישה שעברה ניתוח לשינוי מין, הטוענת כי גנון ניסה לאנוס אותה לפני כעשור. בשלב זה לא ברור האם התלונה החדשה תסייע לחקירה ולהוכיח מעשים סדרתיים של האיש. ככל הנראה, על התלונה החדשה חלה התיישנות, ולכן לא ניתן יהיה להרשיע אותו.

בנוסף למתלוננת, שטענה כי גנון ניסה לאנוס אותה, עולות בימים האחרונים תלונות וטענות נוספות אודות התנהגותו של מנהל המקום. מ', צעיר בדואי מהנגב, שהגיע אל החשוד כי פחד לספר לבני משפחתו על נטייתו המינית, טען כי הותקף מינית על-ידו: "נכנסתי אליו, הוא הכין לי משהו לשתות, וסיפרתי מה היה בבית. תוך כדי שאני מדבר איתו הוא הביא לי חיבוק, נתתי לו, ותוך כדי החיבוק התמשך הוא התחיל ללטף אותי בכל הגוף. הרגשתי לא בנוח. הוא נגע לי באיברים המוצנעים וניסה לגרום לי לשכב איתו".

פרקליטו של גנון, עו"ד רז אלון, מכחיש כאמור את החשדות נגדו באופן מוחלט. הוא טוען כי לא היה לו שום מידע על הרצח בבר-נוער, או שמשהו שהוא עשה במהלך חייו הוביל למעשה. הוא טוען בתוקף כי האיש לא ניצל את מעמדו בשום אופן כדי לשכב עם נערים.

גם על הבר-נוער עצמו מתחילות לצאת עדויות שלא נשמעו בעבר. א', פעיל ותיק בקהילה הגאה, מספר על אופי אחר לחלוטין מבית חם לנערים במצוקה: "מאחורי הקלעים המקום פשוט הפך לבית זונות. חלק מהמדריכים ניסו למגר את התופעה, וחלק עודדו אותה. זה לא היה חד-פעמי אלא משהו שנמשך לאורך שנים".