תביעה נגד בנק אוף אמריקה: עודד עיקולים ועיכב מתן הלוואות

במסגרת התביעה נטען כי הבנק ניסה ככל האפשר לעכב מתן אישור ללקוחות שרצו להצטרף לתוכנית ממשלתית להפחתת התשלום החודשי על המשכנתא

בנק אוף אמריקה נהג להעניק הטבות לעובדים שמעכבים מתן הלוואות ומזרזים תהליכי עיקול על בתים של חייבים - כך עולה מעדות של עובד לשעבר בבנק במסגרת תביעה שהוגשה נגד הבנק בבית המשפט בבוסטון; כך מדווחת סוכנות בלומברג.

מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי העובדים קיבלו בונוסים והטבות שונות כשהגיעו למכסות שונות בעיקולים. לפי המסמכים, עובדי הבנק זייפו מסמכים וקיבלו הוראה לעכב מתן אישורים על הלוואות בסיוע הממשל האמריקאי, וזאת על-ידי בקשת ניירת מהלקוחות שהבנק כבר קיבל. הבנק דחה, שלא כדין, בקשות במסגרת תוכנית ממשלתית שמטרתה להקל על תשלומי המשכנתא.

"קיבלנו תדרוכים באופן קבוע שבמסגרתם נאמר לנו כי התפקיד שלנו זה להגדיל כמה שיותר את היקף העמלות שמקבל הבנק, וזאת על-ידי עיכוב, בכל דרך אפשרית, בטיפול בבקשות לשינוי התשלום החודשי במסגרת אותה תוכנית ממשלתית", אמר סיימון גורדון, עובד לשעבר בבנק. "המנהלים ביקשו מהעובדים לעכב את ביצוע השינויים ולהגיד ללקוחות שמתקשרים לברר לגבי מצב הבקשה שלהם כי הבקשה שלהם נמצאת עדיין בבדיקה, למרות שבפועל לא התקיימה שום בדיקה".

החשדות הללו עלו במסגרת תביעה שהגישו בעלי בתים שהבנק דחה את הבקשה לשינוי לצמיתית בתנאי המשכנתא שלהם, וזאת למרות שעמדו בהצלחה בתשלומים בתקופת המבחן שצריכים לעבור.

המסמכים שהוגשו לבית המשפט כוללים גם עדויות של 7 עובדים לשעבר בבנק שהעידו על התנהלות דומה. בבנק אוף אמריקה דחו את הטענות ואמרו כי הבנק עודד הכי הרבה את הלקוחות שלו לעבור לתוכנית HAMP (Home Affordable Modification Program), וכי הוא מחויב לעזור ללקוחות שנמצאים על סף עיקול.