"מורשת אולימפית"? ירידה קלה בכמות המשתתפים בספורט בבריטניה

אחרי חצי שנה חזקה של גידול בכמות המשתתפים בספורט בעקבות משחקי לונדון 2012, בחודשים האחרונים נרשמה דעיכה

האם בריטניה מצליחה לשמר את המורשת האולימפית וההשתתפות הגוברת בספורט שנרשמה בממלכה בעקבות המשחקים האולימפיים המוצלחים שהתקיימו במדינה בקיץ 2012?

מנתונים עדכניים שמפרסם משרד הספורט האנגלי, עולה כי 15.3 מיליון מתושבי הממלכה משתתפים או משחקים בענף ספורט כלשהו לפחות פעם אחת בשבוע, גידול של 1.4 מיליון לעומת הכמות שנרשמה ב-2005, אז זכתה לונדון בזכות אירוח המשחקים.

עם זאת, הנתונים החדשים מצביעים על ירידה מסוימת לעומת אלו שפורסמו לפני חצי שנה. בסקר דומה שפורסם בדצמבר 2012, נמצא כי כמות המשתתפים בספורט גדלה בכ-750 אלף איש לעומת התקופה המקבילה בשנה שלפני כן. הנתונים שנכונים לסוף אפריל 2013, מראים על ירידה ל-530 אלף.

בעוד שר הספורט הבריטי יו רוברטסון קיבל בברכה את הנתונים ("מראים שאנחנו בדרך הנכונה לשמר את המורשת האולימפית"), הרי שחבר האופוזיציה, קלייב אפורד, טוען הפוך: "הנתונים מאכזבים. היתה צריכה להיות עלייה גדולה בהשתתפות בספורט אחרי האולימפיאדה, ובמקום זה אנחנו מתמודדים עכשיו עם ירידה. העובדה שהיה לנו חורף קשה היא לא הסבר מתקבל על הדעת למספרים האלו. הממשלה לא מראה תוכנית קוהרנטית או אסטרטגיה כלשהי כדי לשמר את המורשת האולימפית".