החינוכית עוצרת הפקות: מעבירה את המשקל לתוכניות ילדים

מקפיאה את התוכנית "סוגרים חשבון" ■ בקרוב יתקיים דיון על עתיד "ערב חדש"

הטלוויזיה החינוכית עוצרת שורה של הפקות. ל"גלובס" נודע כי על רקע מחסור בתקציב של מיליוני שקלים בודדים, הודיע מנכ"ל טח"י, אלדד קובלנץ, על עצירת הפקת התוכנית "סוגרים חשבון" (בהפקה חיצונית של נעם אדרי) ותוכניות פנימיות אחרות ובהן "פרופיל", "חדר 101", "פסקול ישראלי" ו"רפואה שלמה".

מגמת עצירת ההפקות מתיישבת עם כוונותיו של קובלנץ, עליהן הצהיר בדיונים פנימיים בערוץ ובמשרד החינוך, להביא לירידה הדרגתית בכמות הפקות האקטואליה ולהעביר את החינוכית להפקה של תוכניות ילדים ותוכניות חינוכיות בלבד.

ל"גלובס" נודע מגורמים בשוק התקשורת כי בקרוב יתקיים דיון במסגרת הנהלת החינוכית באשר לעתיד התוכנית "ערב חדש" המשודרת זה 31 שנה בערוץ 1.

תקציב ממשרד האוצר והחינוך

החינוכית נהנית מתקציב של כ-65 מיליון שקל בשנה ומשדרת ב-3 פלטפורמות - ערוץ 23, ערוץ 1 וערוץ 2. ועם זאת, כיום מופקות בה לא יותר מ-10 הפקות בלבד, בעיקרן תוכניות ילדים כמו "קישקשתא", "בחצר של פופיק" ותוכניות הכנה לבגרות.

עיקר תקציב הטלוויזיה החינוכית הוא מהאוצר וממשרד החינוך.

עוד נודע כי גורל עתיד חלק מהתוכניות, שחלקן עלו בתקופתו של קובלנץ כיועץ תוכן לחינוכית, תלוי בהעברת התקציב ממשרד החינוך. אין זו הפעם הראשונה מאז מונה המנכ"ל לתפקיד, בה עצר את תהליכי ההפקה בגוף השידור הציבורי.

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה: "בשנים האחרונות החינוכית מתגבשת סביב לוח שידורים מוגדר, לוח שהוכיח את עצמו בעלייה משמעותית באחוזי הצפייה ובשמירה על תפקידיה הייעודיים שעיקרם הגדלת נתח התוכן המופנה לילדים, לצד מתן מענה לצורכי התלמידים בסביבה הדיגיטאלית המשתנה. לוח השידורים, כמות ההפקות ואופיין ייגזר על-פי תקציב החינוכית, שיגובש לאחר סיום הדיונים על תקציב המדינה בשבועות הקרובים".