אפל: קיבלנו 5,000 צווים מהממשל להעביר מידע על לקוחות

מדובר ב-5,000 בקשות של 9,000-10,000 חשבונות או מכשירים

אפל מצטרפת למיקרוסופט ופייסבוק בפרשת הריגול של הממשל האמריקאי: יצרנית האייפון והאייפד הודיעה היום (ב') כי התבקשה להעביר לממשל פרטים של כ-5,000 משתמשים במוצרי החברה. מדובר ב-5,000 בקשות של 9,000-10,000 חשבונות או מכשירים.

לאחרונה הודיעו פייסבוק ומיקרוסופט כי קיבלו אלפי צווים מהממשל להעביר פרטים של לקוחות במהלך המחצית השנייה של 2012.

תפקידן של ענקיות הטכנולוגיה במשימות הריגול של הממשל האמריקאי נחשף לאחר שאדוארד סנואודן, טכנאי מחשבים שעבר עבור ה-NSA (הסוכנות הלאומית לביטחון בארה"ב), חשף בחודש שעבר כי הסוכנות אספה מידע במסגרת תוכנית ריגול שנקראה "PRISM". הפרויקט החל עוד בימיו של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש.

"כמו חברות אחרות, גם אנחנו ביקשנו מהממשלה רשות לדווח על מספר הבקשות שקיבלנו, אשר נוגעות לביטחון הלאומי, ואיך טיפלנו בהן", מסרה אפל. "קיבלנו אישור לכך ואנו חושפים את הנתונים בשם השקיפות".

אפל מסרה כי לא שמעה על פרויקט PRISM עד ה-6 ביוני, אז החלו כלי תקשורת להפנות אליה שאלות בנושא. לדברי החברה, הבקשות לקבל מידע על לקוחות הגיעו מרשויות פדרליות ומרשויות מקומיות, הן בנושאים פליליים והן בנושאים ביטחוניים. אפל הוסיפה כי הבקשות השכיחות ביותר לקבלת מידע היו מהמשטרה, במסגרת חקירות מעשי שוד.

במסגרת פרויקט PRISM נאספו אי-מיילים, סרטי וידיאו ומידע אישי אחר על זרים מחוץ לארה"ב. פייסבוק קיבלה 9,000-10,000 צווים להעברת מידע ומיקרוסופט קיבלה 6,000-7,000 צווים. גוגל, פייסבוק ומיקרוסופט ביקשו מהממשל אישור לחשוף יותר פרטים בשם השקיפות בעקבות דיווחים בתקשורת לפיהם ה-NSA אספה מידע על מיליוני אמריקאים והקליטה שיחות טלפון ושיחות וידיאו שבוצעו על ידי זרים.

פייסבוק הודתה כי אספה מידע על 18-19 אלף חשבונות במסגרת הצווים האמורים, ואילו מיקרוסופט אספה מידע על 31-32 אלף חשבונות.