מכרז הסיבים: "עד שהערבויות לא ייבדקו, לא חוגגים"

צביקה חרפק, יו"ר ועדת המכרזים במכרז של חברת החשמל, מתייחס להודעת הזכייה של ויה אירופה אתמול: "למדנו את הלקח מהסלולר עד כמה נושא הערבויות רגיש, ולכן אני מעדיף לחכות ולראות שהכסף בקופה ואז ניתן יהיה לברך על המוגמר"

יו"ר ועדת המכרזים למיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל, צביקה חרפק, אומר היום בשיחה עם "גלובס", שכלקח מהמכרזים הסלולריים האחרונים, הרי שבמכרז הנוכחי עד שלא יופקד הכסף וייבדקו הערבויות, אין מה לחגוג. לדברי חרפק, "ראינו עד כמה נושא הערבויות רגיש, ולכן אני מעדיף לחכות ולראות שהכסף בקופה ואז ניתן יהיה לברך על המוגמר".

חרפק ציין שהשלב של הבאת הערבויות אמור להסתיים בתחילת חודש יולי כאשר ויה אירופה תביא 100 מיליון שקל במזומן ו-200 מיליון שקל בערבויות. לאחר מכן תוקם החברה שתגיש בקשה לקבלת הרישיון ממשרד התקשורת ורק לאחר מכן יחלו בהתארגנויות להקמת החברה. הוא הדגיש שחברת החשמל החליטה לא לעשות שום פעולה מבחינת התארגנות עד לרגע שבו יושלם התהליך.

חרפק ציין כי מבחינת חברת החשמל, הפעילות החדשה מאוד חשובה משום שמדובר בפעילות שהחברה לא התנסתה בה עד כה. הוא שיבח את חברי ההנהלה והדירקטוריון בראשות יפתח רון טל על התמיכה הבלתי מסויגת במיזם לכל אורך הדרך.

הוא הדגיש שהחברה שתקום הולכת להיות חברה מאד רזה, ותפעיל מיקור חוץ היכן שתוכל וכי אין לו מושג מהיכן היא תפעל, אך אלו דברים שיתבהרו ברגע שתתחיל העבודה. עוד הוא ציין כי עבודת הוועדה התארכה במעט משום שנדרשה בדיקה של כל ההסכמים מול השותפים בכל הקשור לחלקם הספציפי במיזם, וזאת מפני שכל אחד מהם מתוכנן לקחת חלק פעיל בעבודות, בין אם במכירת ציוד או במתן שירותים.