פרשת הבר-נוער: עתירה נגד הסכם עד התביעה עם שאול גנון

קצין משטרה לשעבר עתר לבג"ץ בדרישה לבטל את הסכם עד התביעה עם מנהל הבר-נוער: "עפ"י החשד הוא אנס לכאורה נער בן 15; לא ייתכן שייצא חף מפשע" ■ האגודה למען הלהט"ב: "אסור שהסכם עד התביעה יקנה לשאול גנון חסינות"

האם ייתכן שלבסוף לא יתבצע הסכם עד התביעה שנחתם עם שאול גנון, החשוד הרביעי בפרשת הרצח בבר-נוער? עו"ד עזריאל שאול קרבצוב, לשעבר קצין חקירות ביחידה המרכזית תל-אביב, עתר לבג"ץ בניסיון לבטל את ההסכם שנחתם.

"שאול גנון ידע את האמת", טען קרבצוב בריאיון לחדשות 2 באינטרנט. "על-פי החשד הוא ביצע לכאורה אונס בנער בן 15 וניצל יחסי מרות. אונס זה כמו רצח, וזה פשוט לרצוח ילדים. לא ייתכן שייחתם עימו הסכם עד תביעה, והוא ייצא חף מפשע".

קרבצוב, המשתייך למגזר החרדי, התייחס גם להדבקת התוויות שנעשתה לדבריו כלפי הקהילה החרדית לאחר הרצח בבר-נוער. "גנון שיבש את החקירה בעקיפין, הוא הפנה את האצבע לעבר הכיוונים של הצד החרדי", אמר.

האגודה למען הלהט"ב: "מסר בעייתי"

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר בתגובה כי "אסור שהסכם 'עד התביעה' יקנה לשאול גנון חסינות מהעמדה לדין על מעשה סדום בקטין שעדיין לא מלאו לו 16 שנה. החלטה זו של המשטרה, שמאפשרת לגנון לחמוק מהעמדה לדין על פשע חמור זה, אינה סבירה, ראויה או מוסרית, והיא משדרת לנוער, הלהט"בי והסטרייטי כאחד, מסר מאוד בעייתי לפיו רשויות החוק מקלות ראש בבטחונו האישי.

"על אף שהנער בו פגע גנון אינו חניך הבר-נוער, גנון מעל בתפקידו כרכז הבר-נוער. חניכיו, שכיום חלקם מדריכים, מכריו ומתנדבי האגודה מרגישים נבגדים.

"כמו כן, אם אכן נכונה הטענה כי גנון התנה את הסכמתו למתן עדות במשפט הרצח בבר-נוער באי-העמדתו לדין על אותה פגיעה מינית בנער - אז מדובר בהוספת חטא על פשע. את הכתם המוסרי שבהתנהלות זו והפשע עצמו לא ניתן יהיה למחות, ואנו קוראים לביטול הסכם עד המדינה ולהעמדתו לדין.

"חשוב להבין שעבירות מין הן רעה חולה בחברה הישראלית, הקיימת, לצערנו, גם בקהילת הלהט"ב, ואנו מקווים שיעשו יותר פעולות למיגורן ברמה הלאומית.

"ברמה הקהילתית, נדגיש כי מעבר להוקעתו של גנון, האגודה תוביל את הנושא, תבצע בדק-בית במוסדותיה ותעשה זאת בשיתוף כלל ארגוני הקהילה. בנוסף יחודדו הנהלים, ותשופר הנגשת השירותים הפסיכו-סוציאליים של הקהילה הלהט"בית לבני-הנוער".

אסירים בכלא השרון הכירו את פרטי הפרשה לפני השוטרים

בתוך כך פורסם היום כי עד המדינה לא רק סיפר את המידע על פרשת הרצח בבר-נוער לחוקרי המשטרה - אלא שיתף בזה גם את האסירים בתאו בכלא השרון, במהלך הזמן שהיה סוכן. באופן מפתיע, אף אחד לא מהם לא פצה פה, שכן מידע כזה היה יכול לסבך את העד בזמן מאסרו.

לאחר התפוצצות הפרשה בתקשורת, האסירים בכלא השרון עקבו בדריכות אחר הדיווחים בתקשורת וקיוו שהעד "ייצא מזה בשלום". חלקם סיפרו היום למקורביהם כי הם מקווים שחברם לא ייפגע לאחר שחשף את המעשה.

העניין הפך לשיחת היום בכלא - חלקם מעבירים ביקורת על העד משום ששיתף פעולה עם המשטרה, אך אחרים מעריכים אותו על כך שהביא לפיענוח הפרשה.

"אני מקווה שהוא בסדר ושהוא מוגן עכשיו, הוא היה בחור ממש נחמד וכיפי", סיפר אחד האסירים למקורביו. "עם זאת, אני לא הייתי מטייל איתו ברחוב כדי שלא יחסלו אותי, שיחיה את החיים שלו בשקט".

אחרים טענו כי הוא סיפר את הפרטים עוד לפני היוודע המקרה לפרשה: "הוא סיפר לנו, הוא היה די פטפטן, אבל אף אחד לא סיפר, אולי עוד אנשים ידעו. כל פעם שיש מהדורת חדשות אנחנו מתקבצים מול המסכים - ממש יצא לנו סלב מהכלא".