התקציב אושר בקריאה ראשונה; לפיד תקף את יחימוביץ': "פחדת, הרבה יותר קל לשבת על הקווים"

58 חברי כנסת תמכו בתקציב, 44 התנגדו ■ שר האוצר במתקפה חסרת תקדים על משה גפני: "במשך שנים היה שוד של הקופה הציבורית שאתה אחד מאדריכליו" ■ תקף את אריה דרעי: "30 שנה הנצחתם את העוני"

סמוך לשעה אחת לפנות בוקר (ג') אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לשנים 2013-2014 ואת חוק ההסדרים הנלווה לו. 58 חברי כנסת תמכו בתקציב אל מול 44 חברי כנסת שהתנגדו לו. ח"כ גילה גמליאל (הליכוד ביתנו) ביקשה לא להשתתף בהצבעה ויצאה מהמליאה.

רגע לפני שהתבקשו חברי הכנסת להצביע עלה שר האוצר, יאיר לפיד, והשיב לכל מי שתקף אותו. לפיד פנה ליו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' שנשאה נאום תקיף קודם לכן ואמר: "את יכולת לעמוד כאן היום במקומי כשרת האוצר ולהציג את התקציב שלך, אבל פחדת ולא לקחת אחריות, כי הרבה יותר קל לשבת על הקווים. חברי מפלגת העבודהף תבדקו כמה פעמים העליתם את המע"מ. כשאתם בקואליציה - זה בסדר, כשאתם באופוזיציה - זה אסון".

לפיד תקף את ח"כ משה גפני, ציטט אותו מכותרת בעיתון שאמר "הגיע אליי הקיצוץ לתקציב הישיבות וזרקתי אותו לפח". לפיד אמר כי "במשך שנים היה שוד של הקופה הציבורית שאתה אחד מאדריכליו". שר האוצר המשיך ותקף את ח"כ אריאל אטיאס, שר השיכון לשעבר: "אתה חושב ששכחנו שבמשך קדנציה שלמה דאגת אך ורק לציבור אחד?", וגם את חברי מפלגת העבודה שר האוצר בחר שלא לקפח: "אתם הייתם ממשיכים לשבת בממשלה אילולא אהוד ברק זרק אתכם משם. האם אם הייתם ממשיכים לשבת בממשלה היום לא הייתם מצביעים לתקציב הזה?".

לפיד המשיך ואמר: "הקשבתי בתשומת לב לח"כ דרעי שמדבר על מעגל העוני. 30 שנה ישבתם בממשלות ישראל והיתה לכם הזדמנות להשתתף ולעזור בעוני שעליו אתה מדבר. אתם הנצחתם את תרבות העוני במשך כל התקופה הזו. אין לי טענה לאופוזיציה. מה נשאר לכם? להתנגח. אלא שהציבור יודע את האמת שמדובר בתקציב אחראי", סיים לפיד.