קבוצת דן: "נקבל 200 מ' ש' על הפנטהאוז בארלוזורוב 17"

הקבוצה הודיעה על השקת המגדל שיוקם על חורבות מוסך דן בת"א - 29 קומות ו-131 דירות ■ החפירות כבר החלו והמגדל צפוי להתאכלס בסוף 2016 ■ ומה מחירי הדירות ה"רגילות" בפרויקט?

80 שנים לאחר שחברי קואופרטיב דן רכשו מגרש של 8 דונם בפינת הרחובות ארלוזורוב ודיזינגוף בתל-אביב לצורך הקמת מוסך, הציגה הבוקר (ג') קבוצת דן במסיבת עיתונאים את מגדל היוקרה "ארלוזורוב 17" שיוקם עליו. המגדל יכלול 29 קומות ו-131 דירות בשטח בנוי כולל של 27 אלף מ"ר. החל מהקומה השישית ניתן יהייה לראות מהדירות במגדל את הים.

בפרויקט מוצע כבר מספר חודשים פנטהאוס המשתרע על שטח של 850 מ"ר ב-200 מיליון שקל. נתח מההכנסות בפרויקט צפויים לקבל 2,000 בעלי מניות חברי קואופרטיב דן ובחברת אמד - זרוע הנדל"ן של קבוצת. בחברה טוענים כי גם בתקופה זו הם מאמינים כי יצליחו לקבל את המחיר הנדרש על הפנטהאוז "ואף יותר".

בחברה מציינים כי הפרויקט יוקם בהשקעה של 850 מיליון שקל, כאשר שלב החפירות בשטח כבר החל ובימים אלו מתחיל שלב שיווק הדירות הרשמי. עוד מציינים בחברה כי בשלב המכירות המוקדם, בוצעו הרשמות לשבע דירות בפרויקט בסך כולל של 70 מיליון שקל. שטח הדירות ינוע בין 70-170 מ"ר, והן מוצעות בטווח מחירים גבוה של 50-200 שקל למ"ר בהתאם. המגדל צפוי להתאכלס בסוף 2016.

המגדל, שתכנן האדריכל משה צור, ייבנה בשני אגפים עם אטריום שקוף ביניהם, כאשר 119 מהדירות יהיו במגדל, ו-12 דירות נוספות במבנה בן שתי קומות מגורים. בנוסף יכלול הפרויקט בריכת שחיה, ספא וחדר כושר, גינה שתהייה נגישה לציבור, חניון פרטי ו-163 חניות לציבור הרחב שיוקמו כתנאי שהציבה עיריית תל-אביב ליזמים.

ראשי דן, היו"ר מיכאל נגר והמנכ"ל שמואל רפאלי, אמרו ציינו כי בעבר, נכנסו מספר חברות כשותפות עם דן בזכויות להקמת הפרויקט, אלא שהשותפויות השונות לא צלחו. בשנות ה-90 היו אלה אפריקה ישראל, מליבו ודנקנר השקעות שהתקשרו עם דן ובהמשך החברות אוסיף וקרד"ן נדל"ן. "עם אף אחת מהחברות השותפות לא צלחה ויצאנו מאוכזבים" אמרו רפאלי ונגר, "עד שהבנו שרק דן בעצמה תוכל להקים את הפרויקט".

הם הוסיפו כי "לאחר יותר מ-80 שנים, מאז נרכש המגרש בארלוזורוב, החלטנו כי זהו העיתוי המתאים לממשו לטובת הנכדים והנינים של חברי דן שרכשו אותו במסגרת קואופרטיבית. היקף ההכנסות הצפוי מפרויקט "ארלוזורוב 17" יעמוד על כ- 1.3 מיליארד שקלים וממכירתו ייהנו יותר מ-2,000 משפחות בעלי המניות של קבוצת דן ואמד".

בנוסף, ציינו בקבוצה כי "דן" מחזיקה בעתודות קרקע הסטוריות במרכז הארץ ובירושלים בשטח כולל של 160 דונם ובשווי מוערך של 1.5 מיליארד שקל, כאשר בכוונת הקבוצה לממש את נכסיה בייזום פרויקטים למגורים, מסחר ומשרדים בשנים הקרובות.