הדולר היציג נקבע ב-3.595 ש'; "בנק ישראל יושב על הגדר"

הדולר התחזק פחות מ-0.1% ■ האירו היציג התחזק ב-0.15% מול השקל ל-4.8145 שקלים ■ דריכות בשוק לקראת החלטת הריבית והמדיניות המוניטרית של ה'פד'

השקל נחלש היום (ד') קלות בשוק המט"ח המקומי מול שני המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק קלות ל-3.595 שקלים והאירו היציג התחזק בכ-0.15% ונקבע ב-4.8145 שקלים. בעולם, הדולר מתחזק מול הין היפני, זה היום השלישי ברציפות ונסחר סביב 95.2 ין לדולר. הצמד אירו/דולר נסחר סביב 1.33 דולרים לאירו.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות שערים, ברקע לפתיחת דיוני הריבית של ה'פד'. הבנק המרכזי של ארה"ב יפרסם הערב את הצהרת הריבית והמדיניות המוניטרית והמשקיעים דרוכים לראות האם ה'פד' יכריז על שינוי המדיניות המוניטרית והאטת רכישות האג"ח. המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום במגמה מעורבת ואילו החוזים העתידיים נסחרים ביציבות.

אמש נחשף ב"גלובס" כי היום תתקיים פגישה מכרעת לגיבוש טיוטת החלטת הממשלה בנושא יצוא הגז. מטרת הפגישה היא להשיג סיכומים בסוגיות שנותרו פתוחות, כגון האם יצוא גז ישראלי לירדן ולרשות הפלסטינית יכלל במסגרת כמות הגז המותרת לייצוא. כל החלטה שתתקבל, עשויה לגרום לתנודות בשוק המט"ח.

"הדולר-שקל ממשיך בכל יום מחדש לבחון רמות שפל חדשות ונראה ששום מומנטום חיובי לא מצליח להתפתח למרות התמיכה שאמור לספק אזור המחיר של 3.57-3.59", מציינים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM. "לפחות מבחינה טכנית נראה שהצמד בדרך הבטוחה מטה, לעבר השפל האחרון ב-3.545, משמע מחיקת העלייה כולה שהחלה עם הכרזתו של בנק ישראל על מדיניות יזומה להחלשת השקל, שתכלול רכישות דולרים בהיקף של 2.1 מיליארד דולר עד סוף השנה. למרות הירידה הנמשכת והסיכון הטכני לשבירה מטה, בנק ישראל עומד על הגדר בימים האחרונים ובוחר שלא להתערב".

ב-FXCM מציינים בנוסף כי המגמה בשוק המט"ח תנוע היום בעיקר "בצלו של אירוע המפתח של השבוע, ואולי של יתרת השנה - החלטת הריבית של הבנק הפדרלי. ישנה דריכות רבה בשווקים לקראת פרסום החלטת הפד הערב, וישנם הערכות לכאן ולכאן".