ביה"ד לעבודה אישר את פיטורי גדי הורוביץ ממועצת הצמחים

זאת בעקבות תחקיר "גלובס" ■ ‎לפי התחקיר, שאומת בבדיקת המבקר, הורוביץ המציא אנשי-קש שקיבלו פיצוי מהקרן לנזקי טבע והכניס לחשבונו 50 אלף שקל

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב אישר בשבוע שעבר את פיטוריו של גדי הורוביץ, מבכירי מועצת הצמחים במשרד החקלאות, שהיה מנכ"ל בפועל של מועצת הזיתים.

השופטת מיכל לויט דחתה את דרישתו של הורוביץ, באמצעות עו"ד חיים נתיב, לפיצוי בגובה 250 אלף שקל ואת דרישתו לקבוע כי הפיטורים נעשו שלא כדין, וקיבלה את עמדת מועצת הצמחים, באמצעות עו"ד דרור גל ממשרד סטריקובסקי-גל- ברוך, כי הפיטורים נעשו בהליך ראוי.

בית הדין ציין כי צוות חקירה של היחידה הארצית לחקירות הונאה מצא כי קיימת תשתית ראייתית לכך שהורוביץ ביצע עבירות של קבלת דבר במירמה, מירמה והפרת אמונים, זיוף בידי עובד ציבור ורישום כוזב במסמכי תאגיד, וכי תיק החקירה הועבר לפרקליטות לצורך הגשת כתב אישום.

היוזמה לפיטורים החלה בעקבות תחקיר "גלובס" מיולי 2009, שהעלה את הממצאים הבאים: הורוביץ אירגן 4 אנשי-קש שקיבלו במירמה פיצוי מהקרן לנזקי טבע בגובה 350 אלף שקל, והזרים לחשבונו הפרטי 50 אלף שקל; במספר נסיעות לחו"ל של הורוביץ, לרבות נסיעה ללא אישור, הוא דרש החזרים על קניות אישיות בדיוטי פרי בנתב"ג בסך של כ-550 דולר עבור סיגריות, תחתוני נשים, בגדי נשים, אפטר שייב וסכיני גילוח; הורוביץ קיבל כפל הוצאת על-ידי שינוי פרטי חשבוניות; קיבל ממנהל החשבונות, לבקשתו, החזרי הוצאות של אשתו, תוך ניצול מעמדו; והמציא לעצמו מעמד של "מנהל מועדון תו האיכות של שמן הזית", ולחשבונו הוזרמו כל חודש 5,000 שקל.

עוד נמצא כי הורוביץ ניסה לקבל מארגון הזית העולמי באופן לא תקין תשלום של 150 אלף שקל על-ידי שימוש בחשבוניות שפרטיהן שונו, ושבגינן כבר קיבלה מועצת הזיתים החזר ממשרד החקלאות.

בעקבות תחקיר "גלובס" פתח מבקר המדינה בחקירה, ובדוח שפירסם במאי 2010 אומתו ממצאי התחקיר. המבקר המליץ לשקול את המשך העסקתו של הורוביץ, ובעקבות זאת החלו הליכי שימוע, שהסתיימו בפיטוריו.