מסתמן: תקציב קבוצת הראל יעבור לפובליסיס ישראל

התקציב מטופל כעת במשרד הפרסום‏JWT ‎‏ ישראל ■ קבוצת הביטוח הראל פרסמה בשנה שעברה בהיקף של 17.3 מיליון דולר במחירי מחירון

‎‎אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, תקציב הפרסום של קבוצת הביטוח הראל יעבור ממשרד הפרסום‏JWT ‎‏ ישראל למשרד הפרסום פובליסיס ישראל - כך נודע ל"גלובס".

‏בין משרד הפרסום פובליסיס להראל מתנהלים מזה מספר חודשים מגעים חשאיים, שבמהלכם הציג המשרד בפני הנהלת החברה מספר פרזנטציות. בשלב זה נמצאים הצדדים בסיכומים סופיים של ההתקשרות ביניהם שיסדירו את מעבר התקציב למשרד.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, קבוצת הראל פרסמה בשנה שעברה בהיקף של 17.3 מיליון דולר במחירי מחירון.

‏‏כמו בלא מעט מקרים של מעבר תקציבים, גם הפעם הרקע לשינוי הוא פרסונלי וקשור באנשים המושכים בחוטים בחברות המעורבות.

יורם באומן, יו"ר קבוצת פובליסיס בישראל, השקיע מאמצים גדולים כדי לפתוח לפובליסיס ישראל את הדלת לטיפול בתקציב - זאת כחלק מהמלחמה לשקם את משרד הפרסום גלר-נסיס, תחת הכובע החדש של פובליסיס ישראל.

‏לצורך "מבצע השיקום" מונה לפני כשנה ארי מלמוד לתפקיד מנכ"ל המשרד, והוא גייס מספר לא מבוטל של טאלנטים, שאמורים היו להצעיד את המשרד קדימה.

עם זאת, עד עתה לא הושגו כמעט צעדים משמעותיים בתחום גיוס תקציבים חדשים, כך שגיוס תקציב הראל נחשב בקבוצה לצעד אסטרטגי, וקבלת התקציב תהיה הישג חשוב למשרד.

‏אם המהלך יצלח, מי שישלם את המחיר הוא‏JWT ‎‏ ישראל, שהפסקת ההתקשרות הצפויה של הראל עמו מהווה הפתעה לא צפויה, שכן העבודה שהוא מייצר עבור החברה נחשבת לאחת המוערכות בתחום הביטוח.

‏גם הרקע להתקשרות של הראל עםJWT ‎‏ היה פרסונלי. יאיר המבורגר, מבעלי הראל, ודוד טמיר ז"ל, אז מבעליJWT ‎‏, קשורים בקשרי משפחה.

‏ב-2006, לאחר שהמשרד חווה נפילה גדולה, הועבר אליו תקציב הקריאייטיב של הראל, ואילו תקציב המדיה הועבר לזניט מדיה, שאותה ניהל אז אלון הוכדורף. הוכרדורף עצמו קשור בקשרים משפחתיים עם משפחת המבורגר.

‏בתחילה יצר המשרד עבור החברה עבודה שזכתה לביקורת, אך בהמשך כאמור חל שיפור גדול, והעבודה הפרסומית כיום זוכה לשבחים מקיר לקיר.

‏בעוד שרוב חברות הביטוח עסוקות ביצירת קמפיינים פרסומיים עתירי-השקעה בהפסקות הפרסומות, הרי העבודה הפרסומית של הראל כיוונה למקום אחר, ובמקום עוד סרטון פרסומת בחרו ללכת על קמפיין חסויות רחב-ממדים, שבהתאמות קריאטיביות לתוכניות המשודרות חוזר על הסלוגן "אולי יש לך ביטוח, אבל אין לך הראל".

‏בפובליסיס ישראל סירבו להתייחס לידיעה. ‏‎‎‏