נתניהו: "יש התנגדות למדינה יהודית בכל גבול שהוא"

ראש הממשלה נאם בפאנל הנעילה של ועידת הנשיא, ואמר כי "האתגר הכי גדול שלנו הוא שהנשק הכי חזק בעולם יפול בידי איראן, אי אפשר לאפשר להם את זה" ■ "נמלא את עתודות המדינה בכסף מייצוא הגז"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם היום (ה') בפאנל הנעילה של ועידת הנשיא. מספר אנשים בקהל קראו קריאות ביניים בתחילת נאומו, נגד ייצוא הגז, ונתניהו השיב: "אתה רואה, שמעון, דמוקרטיה במיטבה".

נתניהו פתח את נאומו ואמר כי "כדי שיהיה מחר אנחנו חייבים להיות חזקים בהווה ובעתיד. וכדי שיהיה שלום אנחנו חייבים להיות חזקים בהווה ובעתיד. וכדי שיישמר השלום אנחנו חייבים להיות חזקים בהווה ובעתיד. כי הסדר שלום שבו נתפשר על הביטחון לא יחזיק מעמד ואני לעולם לא אתפשר על בטחון מדינת ישראל ואזרחיה. ולכן כשאנחנו מדברים על המחר אני מדבר על מחר של שלום, בטחון ושגשוג".

"אנחנו ניצבים בפני אתגרים גדולים", אמר נתניהו, "ממרוקו ועד פקיסטן יש רעידת אדמה שמשנה את פני העולם כולו. זה חסר תקדים, זו סופה, והעתיד של זה לא ברור. יש מאבק באזור הזה בין רוע למתינות וחופש, ואני בטוח שהאחרונים ינצחו בסוף. אבל 'בסוף' לא טוב ליהודים.

"העם שלנו שילם מחיר נוראי באמצע, ולא אתן לזה לקרות שוב. אז ישראל חייבת להשאר חזקה, והאתגר הכי גדול שלנו הוא שהנשק הכי חזק בעולם יפול בידי איראן, אי אפשר לאפשר להם את זה. העם האיראני רוצה מחר טוב יותר, תוצאות הבחירות הראו את זה. אבל הדיקטטורה שלהם מונעת מהם את זה, את העתיד הטוב יותר. הדבר הראשון שהנשיא הנבחר אמר, זה שאיראן חייבת להבטיח את הזכויות שלה. הוא לא אמר 'העם האיראני', אלא 'איראן', והזכות הזו היא לפתח נשק גרעיני. זו המהות של המשטר. אולי אנחנו רואים שינוי בסגנון אבל לא במהות.

"יש מבחן קריטי, והוא לא מה שהם אומרים אלא מה שהם עושים. מה שהם חייבים לעשות זה להענות לדרישות הבינלאומיות, ולהסיר את החומר הגרעיני שהועשר. אני אומר לקהילייה הבינלאומית - תמשיכו ללחוץ כדי להשיג את הדרישות הללו. זה בסיסי עבור הבטחון העולמי, ועבור הביטחון שלנו".

נתניהו התייחס גם לתגליות הגז, ואמר כי "לא נעשה את הטעויות של המדינות שאמרו 'לא נייצא'. אנחנו נמלא את עתודות המדינה בכסף מהייצוא לטובת כל הישראלים".

בנוסף התייחס נתניהו לסוגייה הפלסטינית, וציין כי "אני רוצה להשיג שלום והדרך היחידה לעשות זאת היא להכנס למו"מ ולסיים אותו, וקודם צריך להתחיל אותו. אנחנו מוכנים לעשות זאת עכשיו ללא תנאים מוקדמים ואני מקווה שגם ההנהגה הפלסטינית מוכנה באותה מידה.

"אין סיבה בעולם לא להכנס למו"מ ואנחנו נותנים לקרי את כל התמיכה ומקווים שהוא יצליח. למה לא הצלחנו עד עכשיו להשיג שלום עם הפלסטינים? למה היו התקפות על מהגרים יהודים מ-1920 עד 1967, לפני שהוקמה ההתנחלות הראשונה? כי יש התנגדות למדינה יהודית בכל גבול שהוא".