מעלות חתכה את הדירוג של סלקום ואישררה הדירוג של פרטנר

סוכנות הדירוג S&P מעלות חתכה את הדירוג של סלקום ל-A+ והותירה את הדירוג של פרטנר על AA- ■ מעלות עדכנה את תחזית הדירוג של פרטנר והותירה את זו של סלקום על יציבה

סוכנות הדירוג S&P מעלות אשררה הערב (ה') את הדירוג של חברת פרטנר על AA- ועדכון תחזית הדירוג ליציבה, בשל צפי לירידה במינוף ב- 2014. במקביל, החברה הודיעה על הורדת הדירוג של חברת סלקום מ-AA- ל-+A עם תחזית יציבה, בשל הערכה כי חלה עלייה בפרופיל הסיכון של החברה.

במעלות סבורים כי אומנם פרופיל הסיכון של פרטנר עלה כתוצאה מהתגברות התחרות, אך באותה נשימה מציינים כי "אנו מצפים כי פרטנר תמשיך במדיניות של הפחתת מינוף תוך הימנעות מחלוקת דיבידנדים כך שתציג יחסי מינוף התואמים את הדירוג כבר בשנה הבאה".

לפיכך, סוכנות הדירוג החליטה לאשרר את הדירוג של פרטנר ולהותירו ב-AA-. החברה עדכנה גם את תחזית הדירוג של פרטנר ליציבה, לעומת תחזית שלילית. "תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי החברה תמשיך בטווח הקצר במדיניות פיננסית התומכת בהפחתת המינוף כך שתצליח לשמר יחסים פיננסיים התואמים את רמת הדירוג הנוכחית על אף המשך האתגרים בענף התקשורת".

לעומת זאת, S&P מעלות החליטה לחתוך את הדירוג של סלקום ל- A+ לעומת תחזית קודמת של AA- . בחברת הדירוג מנמקים את החלטתם ומציינים כי "להערכתנו, חלה עלייה בפרופיל הסיכון העסקי של סלקום ישראל במהלך 2012 וב-2013 כתוצאה מהתגברות התחרות עקב כניסתם של מפעילים סלולריים חדשים". תחזית הדירוג נותרה יציבה משום שלהערכת החברה לסלקום קיימת "גמישות פיננסית מספקת להתמודד עם שינויים נוספים הצפויים בשוק התקשורת בטווח הקרוב". לגבי 2014 "החברה ציינה כי אנו מעריכים שיחס חוב ל- EBITDA מותאם בסוף השנה יעמוד כ- X3.8 ועל כ-X3.5 בסוף 2014. בתרחיש הבסיס שלנו, אנו מצפים שהעלייה ברמת המינוף של החברה תימשך גם במהלך שנת 2013 אבל יחול שיפור מסוים עד סוף שנת 2014".