נתניהו וארדן ביקשו מצ'יימברס לזרז פרויקט הסיבים האופטיים

צ'יימברס ביקש לקצר הליכים ביורוקרטיים, ונתניהו וארדן הבטיחו לסייע בקיצור תהליכים מול משרד הפנים והרשויות המקומיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת גלעד ארדן ביקשו מיו"ר סיסקו ג'ון צ'יימברס להקדים את לוחות הזמנים של מיזם הסיבים האופטיים, כך נודע ל"גלובס".

צ'יימברס הבטיח לבדוק את הנושא אך ביקש בתמורה שהמדינה תקצה את הרישיון כמה שיותר מהר כדי שניתן יהיה להתחיל בעבודות מוקדם ככל שניתן. ארדן התחייב לשניהם שמרגע הגשת הבקשה לרישיון הוא יינתן להם בתוך שבועיים עד שלושה שבועות.

על-פי התנאים המופיעים בטיוטת הרישיון הרי שהמיזם יחויב לפרוס תשתיות ל-65% מבתי האב בתוך 7 שנים. ב-4 השנים הראשונות המיזם יהיה רשאי לפרוס את תשתיותיו היכן שיחליט ולאחר 4 שנים הוא יחויב לפרוס תשתיות בפריפריה ובמרכז במקביל, כלומר כל פריסה במרכז תחויב בפריסה בפריפריה וכל הארץ תיפרס בתוך 20 שנה. תנאים אלה הושגו לאחר הרבה מאד דיונים ופשרות מול הקבוצה שזכתה, ויה אירופה, וגם מול הקבוצות שלא זכו, ולכן נראה שיהיה קשה להכניס שינויים משמעותיים בתנאים שנקבעו, משום שאחרת הדבר יהווה עילה לתביעות משפטיות מצד הקבוצות שלא התמודדו.

לכן מה שמסתמן הוא שהמדינה תנסה לייצר מסלול שיאפשר למיזם לפרוס תשתיות סיבים אופטיים עם מינימום עיכובים, ומינימום היתרים מצד רשויות מקומיות.

ארדן נפגש עם צ'יימברס אחרי שהאחרון נפגש עם ראש הממשלה. בפגישה ביניהם שנערכה ביחד עם צוותים מקצועיים, הבטיח ארדן לסייע ככל הניתן בקיצור הליכים ביורוקרטיים בעבודות התשתית.

אחד היתרונות הגדולים של המיזם הוא ש-70% ממנו אמורים להיפרס על גבי תשתית עילית של חברת החשמל. יתר הפריסה תהיה קרקעית וכאן יכולות להתגלות בעיות מצד ראשי רשויות וכו'. סוגיה שלא ברורה והיא תיוותר להכרעת ארדן היא האם הוא יחייב את בזק והוט לפתוח תשתיות שלהן על מנת לאפשר העברת תשתיות של המיזם. זו הייתה אחת הדרישות החשובות שהעלו בפני משרד התקשורת בזמן הוצאת המכרז ואין על כך תשובה ברורה.