קרן פימי רוכשת את השליטה בתאת ב-125 מיליון שקל

פימי התמודדה בשלב הסופי של המכרז מול קרן השקעות אחרת, סקיי בניהולו צבי יוכמן, אך הציע הצעה כספית גבוהה יותר

קרן פימי של ישי דוידי חוזרת לשליטה בתאת טכנולוגיות : במסגרת מכרז שערכו כונסי הנכסים של קמן תעשיות, עופר שפירא וגדעון וינשטוק, למכירת מניות השליטה ביצרנית מחליפי החום, זכתה פימי, שהתמודדה בשלב הסופי של המכרז מול קרן השקעות אחרת, קרן סקיי של צבי יוכמן וניר דגן. ‏

תאת טכנולוגיות היא חברה בת של תאת תעשיות (הרשומה למסחר בת"א). השלטה בתאת תעשיות מוחזקת בידי קמן תעשיות, המרכזת את החברות התפעוליות של קבוצת קמן שקרסה אשתקד, ושהייתה בשליטת רוני אלרואי.

פימי תשלם עבור מניותיה של תאת תעשיות בתאת טכנולוגיות (53.7% מההון) תמורת סכום של 125 מיליון שקל, המשקפים לתאת טכנולוגיות שווי של כ-233 מיליון שקל - פרמיה של 15% ביחס לשווי השוק שלה בתל-אביב ובניו-יורק בפתיחת המסחר. בהתאמה לשווי בעסקה, טיפסה היום מניית תאת טכנולוגיות במחזור מסחר גבוה מהרגיל.

קרן פימי נכנסה לראשונה לשליטה בתאת טכנולוגיות בקיץ 2004 בהשקעה של 8 מיליון דולר, ובשנת 2007 מכרה פימי את מניותיה בחברה לקמן בתמורה כוללת של 40 מיליון דולר, כחלק מעסקה בה רכש אלרואי את גרעין השליטה בחברה מידי הקרן והמייסדים, שלמה אוסטרזצר ודב צאלים. המכירה אז נעשתה לפי מחיר של 84 שקל למניה - פי 3 מהמחיר לפי מבוצעת העסקה הנוכחית.

עבור פימי, מדובר בחברה השנייה בתקופה האחרונה אליה היא חוזרת להשקיע בתנאים משופרים לעומת המחיר בו מימשה אותה: בתחילת 2011 רכשה הקרן את חברת תדיר גן בהשקעה של 42 מיליון שקל, וזאת לאחר שזו כמעט הגיע למצב של פירוק, תחת שליטת אינספייר של אבי ורטהיים. זאת לאחר שב-2006 מכרה פימי את תדיר גן לידי אותה אינספייר ברווח של כ-30 מיליון דולר על השקעתה.

תמורת המכירה בעסקה הנוכחית פורעת במלואה את חובותיה של תאת תעשיות לבנק הפועלים (לו משועבדות מניות תאת טכנולוגיות) וליתר הבנקים.‏

כחלק מהעסקה, תוכל תאת טכנולוגיות לרכוש את הקרקע עליה נמצאים מבני החברה ושמושכרת כיום מתאת תעשיות, כאשר שווי המבנים מוערך היום בכ-17 מיליון שקל. ‏‏

כונסי הנכסים, עוה"ד עופר שפירא וגדעון ויינשטוק הדגישו כי מדובר בסיום מוצלח ביותר של הליך מכירה ארוך שניהלו כונסי הנכסים בנוגע למכירת המניות תוך כדי ניהולו של העסק כעסק-חי. "שני המציעים שהגיעו לקו הגמר היו מציעים ראויים אשר ניהלו מאבק צמוד אך מכובד. אנו מברכים על התוצאה המוצלחת של ההליך".

תאת, המנוהלת ע"י איציק מערבי,עוסקת בשלושה תחומי פעילות עיקריים: הראשון הוא ייצור מגוון של מחליפי חום למערכות מכניות ואלקטרוניות עבור השוק הצבאי והאזרחי של תעשיית התעופה. בצד מחליפי החום מספקת החברה מערכות קירור ומיזוג אויר שמיועדות למתקנים צבאיים, אוהלים, וכלי רכב משוריינים.

הפעילות השלישית של הקבוצה מבוצעת באמצעות החברה הבת בנטל, והיא ייצור מערכות הספק והינע חשמליות עבור השוק האזרחי והצבאי. תאת טכנולוגיות סיימה את שנת 2012 עם הכנסות של 87.9 מיליון דולר והפסד של 1.7 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2013 כבר נרשם שיפור בפעילות וההכנסות עמדו על 21.5 מיליון דולר, והחברה עברה לרווח נקי של 1.7 מיליון דולר. בקופתה של החברה היו בסוף הרבעון הראשון מזומנים בהיקף של כ-29 מיליון דולר. ‏‏