פדרמן רוצה הסדר חוב: פטרוכימיים מבקשת פריסת תשלומים

הפטרוכימיים: "החברה מגבשת בימים אלה הצעה למתווה אשר יוצג למחזיקי האג"ח ולמלווים הנוספים, בדבר ארגון התחייבויותיה של החברה במטרה לשפר את גמישותה הפיננסית"

המפעלים הפטרוכימיים שבשליטת דייוויד פדרמן בדרך להסדר חוב. החברה פרסמה היום (א') מצגת למשקיעים ומציינת כי היא מגבשת מתווה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה, שיכלול פריסת תשלומים לצד פיצוי לנושים.

"החברה מגבשת בימים אלה הצעה למתווה אשר יוצג למחזיקי האג"ח ולמלווים הנוספים, בדבר ארגון התחייבויותיה של החברה במטרה לשפר את גמישותה הפיננסית", נכתב במצגת. עקרונות המתווה אותם מפרטת החברה הינם דחיית מועדי תשלום קרן בשנים הקרובות, תשלום ריביות שוטפות וגיבוש מנגנון הטבות.

החברה גם מציינת שבמסגרת תהליך התייעלות היא בוחנת "קיצוץ הוצאות מטה תוך התאמתן למבנה חברה ציבורית המחזיקה בנכס מהותי אחד".

לפטרוכימיים נכסים נזילים (לרבות מניות בזן) שאמורים להספיק לה להחזר חובות עד נובמבר 2014. עם זאת, לאחר מועד זה תידרש החברה למקורות נוספים והיא תלויה מאוד בדיבידנדים מבזן, שגם היא נקלעה לקשיים. בזן סובלת בשנים האחרונות משלל בעיות - החל באיחור בחיבור צנרת הגז הטבעי ואספקה חלקית בלבד שלו (דבר שעלה בהוצאה נוספת של מאות מיליוני דולרים), עובר במרווחי זיקוק נמוכים שנבעו מהמיתון הכלכלי העולמי, וכלה בפרויקט הקמת הפצחן המימני, שהתארך מעל למצופה ובהקמתו הושקעו 530 מיליון דולר.

בהסדר החוב הנוכחי עומד על הפרק חוב של 1.5 מיליארד שקל. הבעיות העיקריות בגיבוש ההסדר הן הקושי בהעברת השליטה בבזן, ריבוי הנושים וחוסר הוודאות באשר לרצונו של פדרמן להזרים הון. (לניתוח המלא על הקשיים בגיבוש הסדר בפטרוכימיים - לחצו כאן)