יו"ר ועדת הטלוויזיה: לשלב עוד תחקירים ב"תוכנית חיסכון"

יעקב שחם, יו"ר ועדת הטלוויזיה ברשות השנייה, מאיים כי אם לא ישולבו תחקירים ב"תוכנית חיסכון" של חדשות 2 - לוחות השידורים של קשת ורשת לא יאושרו

יו"ר ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, יעקב שחם, מאיים שלא לאשר את לוחות השידורים של זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת אם לא ישולבו תחקירים בתוכנית "תוכנית חיסכון". התוכנית מופקת על-ידי חברת החדשות של ערוץ 2 בעבור שתי הזכייניות.

"תוכנית חיסכון" מוכרת כתוכנית תיעודית לאור העובדה שמשולבות בה כתבות חוץ - זאת על-פי חוקי הרשות השנייה. ואולם, שחם עומד על כך שהתוכנית תישא גם אופי תחקירי, למרות שהדבר לא מחויב על-פי התקנות.

בשבועיים האחרונים לא אישרה הוועדה בראשות שחם את לוחות השידורים של שתי הזכייניות, בעיקר בשל חוסר בסוגה עילית.

ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים ערכה הרשות השנייה מעקב מיוחד אחר "תוכנית חיסכון", וביקשה באופן חריג מהזכייניות פירוט של הנושאים שבהן עסקה תוכנית הכלכלה בהגשת קרן מרציאנו, המשודרת מדי יום לפני מהדורת החדשות המרכזית.

כעת מאיים שחם לא רק כי יפסיק את אישור התוכנית כתיעודית, אלא שלא יאשר את לוח השידורים כולו. "אני לא חש שזו התערבות בתוכן", אמר שחם ל"גלובס" בתגובה.

לדבריו, "נכון שעדיף תחקירים גדולים, אבל זה ימשוך את הליך הבדיקה שנתיים. למדתי שאין תחקירים מתוך צפייה בתוכנית ומתוך בדיקה של הרשות. לכן זה יהיה תנאי לאישור התוכנית כתוכנית תעודה".

מרשת נמסר: "רשת הציגה בפני המועצה שורה ארוכה של תחקירים כלכליים ששודרו ב'תוכנית חיסכון'. לכן, האיום בדבר שלילת ההכרה ב'תוכנית חיסכון' לתוכנית תעודה, בקשר לתחקירים כלכליים, נראה תמוה".

מקשת לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.