פיפ"א תשלם 20 מיליון דולר למשתתפות בגביע הקונפדרציות

שמונה הנבחרות המשחקות בטורניר החימום למונדיאל בברזיל יחלקו ביניהן את הסכום הנ"ל; הזוכה תחגוג עם 4.1 מיליון דולר, הפיינליסטית תסתפק ב-3.6

טורניר גביע הקונפדרציות שנערך בימים אלו בברזיל משמש כהכנסה בעיקר עבור המארחת, לבחון את התקדמות ההכנות והמתקנים לקראת גביע העולם שייערך בקיץ הבא. אבל בינתיים, מתברר שעבור שמונה ההתאחדויות ששלחו נבחרות לטורניר, מדובר בכסף לא קטן בכלל: פיפ"א תחלק למשתתפות בטורניר פרסים הגבוהים ב-14% בהשוואה לגביע הקונפדרציות הקודם, שנערך ב-2009 בדרום אפריקה.

בסך הכל יקבלו שמונה הנבחרות המשתתפות סכום של 20 מיליון דולר. טהיטי הקטנה, שהוזמנה לטורניר והובסה פעמיים בצורה חסרת תקדים (10-0 לספרד, 8-0 לאורוגוואי), תקבל את הסכום המינימלי שמובטח לכל משתתפת - 1.7 מיליון דולר. למעשה, כל ארבע הנבחרות שלא הצליחו להעפיל לחצי הגמר - ניגריה, מקסיקו, יפן וכאמור טהיטי - יזכו לסכום המינימלי שמחלקת פיפ"א.

הנבחרת שתסיים במקום הרביעי תזכה ל-2.5 מיליון דולר, בעוד מקום שלישי יהנה מ-3 מיליון דולר; הנבחרת שתפסיד בגמר תקבל 3.6 מיליון דולר, והאלופה תחגוג עם 4.1 מיליון דולר.

אגב, פיפ"א כבר הודיעה על העלאה דרמטית של הסכומים ל-32 המשתתפות במונדיאל 2014: כל אחת מהמעפילות תקבל 33% יותר בהשוואה לטורניר בדרום אפריקה 2010, מה שיבטיח לכ"א סכום מינימום של כ-12 מיליון דולר.