"מדינה שמחפשת לקצץ חייבת את ביטוח הבריאות הפרטי"

נשיא לשכת סוכני הביטוח: "משרד הבריאות חושב שהביטוח הפרטי הוא המחלה של המערכת הציבורית, אבל המציאות אחרת"

"ריקי כהן לא רוצה להיות הזקנה הבאה במסדרון" - כך אמר היום (ב') אודי כץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח, בכנס ביטוחי הבריאות והסיעוד של הלשכה, בהתייחסו לרפורמה שמשרד הבריאות וחלק מאגפי האוצר מנסים להוביל להגבלת ביטוחי הבריאות הפרטיים.

"עם השנים גוברת המודעות הציבורית לצורך בפתרונות בריאות וסיעוד מקיפים - וכך גם הביקוש להם. המציאות, שלפיה כ-40% מהציבור בישראל מחזיק ברשותו ביטוח פרטי, היא פועל יוצא של הביקוש והמודעות של הציבור מצד אחד, ושל יכולתנו, אנשי המקצוע, לתת מענה הולם מהצד השני".

בנאומו אמר כץ, שצפוי לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים, כי "משרד הבריאות חושב אחרת. הוא חושב שהביטוח הפרטי הוא המחלה של המערכת הציבורית ומעוניין לשקם את הרפואה הציבורית על חשבון הביטוח הפרטי. השאלה היא האם משרד הבריאות מודע לנתונים הקיימים.

"אם המדינה תוכל לממן רק מחצית מתוך שבעה מיליארד השקלים שמשולמים על ידי ענף הביטוח בכל שנה בגין מקרי פטירה, נכות, מחלות וצרכים בריאותיים וסיעודיים אחרים - באמת שלא יהיה צורך בביטוחים הפרטיים. רק, ששוב, המציאות היא שונה. מדינה שמתמודדת עם גירעון של כ-40 מיליארד שקל ומחפשת מתחת לפנס לקצץ בכל דבר אפשרי, חייבת את הביטוח הפרטי לצד המערכת הציבורית. הביטוח הפרטי אינו בא לפגוע במערכת הציבורית ולביטוח זה תרומה מכרעת".

כץ התייחס גם לסוגיית כפל הביטוח ואמר כי "במבחן המציאות - הרוב המוחלט של ההוצאה במסגרת הפוליסות הפרטיות מופנה לניתוחים, טיפולים, תרופות והשתלות, שממומנות בפועל על ידי המבטח ולא עבור 'פיצוי היעדר תביעה'. אז גם בעניין זה כדאי לשמור על פרופורציות ובהחלט לא לקבור ביטוחים שמצילים ומאריכים חיים".

פוליסה סיעודית אחידה

לשכת סוכני הביטוח פרסמה בכנס תוצאות סקר שמהן עלה שרמת השירות לסוכנים של חברות הביטוח בביטוחי הבריאות והסיעוד בינונית, והראל מובילה בתחום זה.

בנוסף, שרונה פלדמן מאגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון, הציגה בכנס את העקרונות לפוליסות הביטוח הסיעודיות של קופות החולים - שבאמצעותן מבוטחים מיליוני אזרחים. עקרונות אלו כוללים פוליסה אחידה לכל קופה עם כיסוי אחיד ומעבר ללא חיתום בין הקופות.