אנפילד, הדור הבא: תוכנית השיפוצים ב-260 מיליון ליש"ט

ליברפול רשמה עוד צעד משמעותי בדרך להרחבת המגרש המיתולוגי שלה, כשמועצת העיר רכשה את הנכסים הסובבים את האצטדיון

קבוצת הכדורגל האנגלית ליברפול רשמה צעד משמעותי בדרך להתחלת תוכנית השיפוצים של אנפילד, אצטדיונה הביתי הוותיק שנפתח מאז 1884.

מועצת העיר מצפון מערב-אנגליה סיימה לרכוש 22 מתוך 30 נכסים הסובבים את המגרש, ונדרשים להריסה במטרה שתתאפשר הרחבתו של המתקן. כעת נותר לסכם את רכישת שמונה הנכסים הנוספים, ששייכים למשקיעים פרטיים. במועצה הבהירו כי במקרה הצורך, הם יוכלו להטיל על בעלי הקרקעות צווים מחייבים למכירת הנכסים.

לאחר שיושלם התהליך, ליברפול תוכל לקבל אישור ממועצת העיר להתחיל בבנייה, שאמורה להרחיב את אנפילד ל-60 אלף מקומות (כיום מכיל כ-45 אלף). יציע אחד שיורחב הוא לרוחב המגרש (Main Stand), והיציע השני שיורחב הוא לאורכו (Anfield Road Stand), כשיציע "הקופ" המיתולוגי יישאר כפי שהוא. עלות הפרויקט מוערכת ב-260 מיליון ליש"ט, שכולל גם בניית מתחם קניות, בית מלון ואיזורים ציבוריים באיזור מסביב לאנפילד.

הרחבת אנפילד אמורה לסייע משמעותית לליברפול להגדיל את הכנסותיה מימי משחק, תחום בו היא מפגרת אחרי יריבותיה לפרמיירליג. בעונת 2011/12 הסתכם המחזור של האדומים ממכירת כרטיסים ומנויים ב-42 מיליון ליש"ט בלבד, בעוד מנצ'סטר יונייטד הובילה בסעיף זה מבין קבוצות הליגה אנגלית עם 99 מיליון ליש"ט. ארסנל הכניסה 95 מיליון ליש"ט מסעיף זה, וצ'לסי 78 מיליון.