גלעד ארדן רוצה שיתוף: 3-4 רשתות סלולר בלבד בישראל

שר התקשורת הרחיב סמכויות הצוות לנושא האנטנות לתחום התשתיות כדי למצוא פתרון לבעיות של גולן טלקום והוט מובייל

שר התקשורת גלעד ארדן החליט להרחיב את הטיפול בנושא האנטנות הסלולריות והורה גם על בדיקה בנושא שיתוף תשתיות סלולריות, והאם ניתן להסתפק במספר מצומצם יותר של רשתות וכיצד מבטיחים את אותה עוצמת התחרות במקרה כזה.

ארדן החליט למנות את סמנכ"ל הנדסה ורישוי במשרד התקשורת חיים גרון לעמוד בראש צוות בינמשרדי שיגבש המלצות בנושא אנטנות ותשתיות סלולריות במדינת ישראל. כפי שנחשף ב"גלובס", הצוות יכלול נציגים משורה של משרדים והוא קם במטרה למצוא פתרון ארוך טווח לבעיית האנטנות ושיתוף תשתיות בישראל.

ארדן וממלא מקום מנכ"ל משרד התקשורת מימון שמילה, החליטו להפקיד בידי גרון את הקמתו של הצוות וכבר בוצעה פנייה למשרדי הגנת הסביבה, משרד הפנים, רשות ההגבלים העסקיים, פורום החברות הסלולריות והאוצר, על מנת שימנו נציג לצוות. ארדן אישר לצוות לבחור מספר יעדים בחו"ל על מנת שייסע ללמוד כיצד מתנהל נושא האנטנות ושיתוף התשתיות.

לעבודת הצוות יש חשיבות גדולה מאד משום שארדן בעצם הטיל עליו למצוא פתרון לא רק לסוגיית האנטנות, אלא למצוא פתרון לבעיית התשתיות הסלולריות. במלים אחרות הצוות יצטרך למצוא פתרון לבעיה הגדולה של הוט מובייל וגולן טלקום שמתקשות להקים אתרים אך נדרשות על ידי המדינה לעמוד במחויבות לפרוס רשת סלולרית בפריסה ארצית מלאה כפי שהתחייבו במכרז הסלולר.

על פי הערכות בשוק, ועל פי הניסיון בעולם, אין מקום ל-5 תשתיות סלולריות בפריסה ארצית מלאה משום שאין לכך הצדקה כלכלית ואין לכך שום היגיון מבחינת תכנון ובנייה ומבחינת הגנת הסביבה.

שיתוף רשתות הוא נושא חם בכל העולם ורגולטורים שונים אפשרו שיתוף תשתיות ברמות שונות תוך כדי שהם מבטיחים שיפעלו עליהן כמה שיותר חברות ושהן יהיו נייטרליות ופתוחות לשימוש מתחרים, דוגמת מפעילים סלולריים וירטואליים.