מפעילי הסלולר הווירטואליים נלחמים בחברות הוותיקות

ל"גלובס" נודע כי המפעילים מבקשים משר התקשורת שיאסור על חברות הסלולר הוותיקות למכור חבילות שירותים בהנחה - אלא אם יימכרו להם באותם מחירים

המפעילים הסלולריים הווירטואלים מבקשים למנוע מחברות הסלולר הוותיקות למכור חבילות שירותים (באנדלים). פורום המפעילים הווירטואליים נפגש היום (ג') עם שר התקשורת גלעד ארדן וביקש ממנו לפעול על מנת שהחברות הוותיקות לא ינצלו את כוחן וימכרו חבילות תקשורת הכוללות שירותים נוספים, מבלי שלהם תינתן אותה האופציה.

המפעילים הווירטואליים הם מפעילים שאין להם תשתיות, והם קונים זמן אוויר מהמפעילים הקיימים ומוכרים הלאה ללקוחות.

פורום המפעילים הווירטואליים התאגד תחת איגוד לשכות המסחר, ושותפים בו רוב המפעילים, שהדומיננטיים שבהם הם אלון סלולר, רמי לוי סלולר והום סלולר. בפגישה עם ארדן ביקשו החברות לקבל הגנת ינוקא, שתאפשר להם להמשיך ולקיים את התחרות בשוק.

כך, למשל, ביקשו החברות שייאסר על חברות הסלולר הוותיקות למכור חבילות שירותים אלא אם מדובר בחבילות פריקות, כלומר כל מחיר בחבילה מתומחר במחירו המלא. כך יימנע מהחברות הוותיקות לתת הנחות דרך סבסוד שירותים נלווים, או שהן יהיו חייבות למכור להם את אותם השירותים באותם המחירים.

המפעילים הווירטואליים דורשים במקביל גם הקלות בתעריפי קישור הגומלין, כך שהם לא יחויבו לשלם מחיר מלא, והם מבקשים מארדן שלא ישכח אותם במסגרת תוכניותיו לקידום התחרות העתידית בסלולר, ושלא יאפשר לחברות הוותיקות לנצל את כוחן ושליטתן בתשתיות כדי להצר את צעדיהם.