אחרי הקריסה: חוזים למלאנוקס ב-150-200 מיליון דולר

מלאנוקס עתידה לקבל מעל ל-100 מיליון דולר בהסכם עם מיקרוסופט, שרובו יבוא לידי ביטוי בהכנסות הרבעון הרביעי ■ ההסכם הנוכחי עם גוגל אמור להיות בהיקף של כ-50 מיליון דולר - אחד הפרויקטים הגדולים שביצעה החברה מעולם

אחרי תקופה ארוכה של אכזבות ובשורות קשות לבעלי המניות, מגיעות מכיוונה של מלאנוקס גם בשורות חיוביות - הפעם מגזרת הפעילות במרכזי הנתונים שבונות ענקיות האינטרנט.

ל"גלובס" נודע, כי החברה עתידה למכור בתקופה הקרובה ציוד לשני פרויקטי ענק של בניית חוות שרתים לתמיכה באספקת שירותים באינטרנט, של החברות מיקרוסופט וגוגל. קשה לספק אומדן חד משמעי להיקפי ההכנסות הצפויות, אולם סדר הגודל נע בין 150 ל-200 מיליון דולר בשני הפרויקטים, וההכרה בהן, כחלק מהכנסות החברה, החלה כבר ברבעון השני של 2013.

תקופה לא פשוטה עוברת על מלאנוקס, שמספקת ציוד לתקשורת מהירה, לפחות בכל הנוגע לשוק ההון. תחזיות החברה אכזבו מספר פעמים בשנה האחרונה, מה שהוביל לקריסה של יותר מ-60% בשוויה, ל-1.9 מיליארד דולר נכון לתחילת המסחר היום.

כמו כן, לפני כשבועיים החליטה החברה להימחק מהמסחר בבורסה בת"א, על רקע אי הסכמת המשקיעים המוסדיים בישראל לאשר למנכ"ל והמייסד, איל וולדמן, את המשך הכהונה כפולה כמנכ"ל ויו"ר החברה. היציאה מת"א, שאמורה להתבצע בסוף אוגוסט, תצמצם את החזקות המוסדיים הישראלים במלאנוקס, והיא האיצה את הירידה במניה בשבועות האחרונים.

אתמול התפרסם סופית כי מיקרוסופט תרחיב את מרכז הנתונים (Data Center) שלה במדינת Iowa בארה"ב, בהשקעה של קרוב ל-700 מיליון דולר. האנליסט יונתן קרייזמן, מכלל פיננסים, העריך בדוח בנושא מהיום כי מלאנוקס תספק את ציוד התקשורת בתוך ובין מאגדי השרתים במרכז. שווי העבודה יכול להסתכם בקרוב ל-100 מיליון דולר - חלק ניכר מהסכום שמתכננת מיקרוסופט להוציא, והפרויקט הגדול ביותר שבו זכתה מלאנוקס מעולם. הדוח הביא לקפיצה של 4.8% במנייתה במסגרת המסחר בת"א היום.

ל"גלובס" נודע, כי מלאנוקס עתידה לקבל אף מעל ל-100 מיליון דולר בהסכם עם מיקרוסופט, וכי מרבית ההכנסות מהפרויקט יבואו לידי ביטוי ברבעון הרביעי השנה. זאת, בהתאם להערכות שסיפקה החברה בעבר, כי היא "מצפה לעסקאות גדולות" החל מהחצי השני של 2013. פרויקטים גדולים עם מיקרוסופט התחילו ב-2012, ובין היתר פרויקט מכניס ביותר עם שירות המפות Bing Maps.

בעוד שעם מיקרוסופט זוהי הפעם הראשונה בה מלאנוקס מבצעת עסקאות בכאלו סדרי גודל, פרויקטים משמעותיים עם גוגל כבר היו בעבר, ובמיוחד אשתקד. ההסכם הנוכחי עם גוגל - שדרך אגב, מעולם לא הוזכרה על ידי מלאנוקס כלקוח באופן רשמי - אמור להיות בהיקף של כ-50 מיליון דולר, מה שימצב אותו כאחד הפרויקטים הגדולים שביצעה החברה מעולם.

על פי הערכות האנליסטים, מלאנוקס אמורה לסיים את השנה עם מכירות של כ-422 מיליון דולר, ירידה של כ-15% לעומת אשתקד. הכרה בחלק משמעותי משני הפרויקטים המדוברים ברבעונים הקרובים, עשויה לתרום לגידול בהכנסות החברה. ממלאנוקס נמסר כי היא מסרבת להגיב לשמועות.