Wibbitz מגיעה לאייפון: להפוך כתבות לווידיאו תמציתי קצר

"הרעיון של הטכנולוגיה הוא להציע דרך חדשה לגמרי לצרוך חדשות באופן נייד - סרטון קצר וקצבי שכולל תמונות, אינפוגרפיקה והמרה של טקסט לקול, ולא לקרוא כתבות ארוכות במיוחד

חברת Wibbitz שפיתחה טכנולוגיה שמאפשרת להפוך טקסט חדשותי לסרטון וידיאו תמציתי באופן אוטומטי, מביאה את הבשורה גם למכשירי האייפון. עד היום, החברה שהוקמה על-ידי זוהר דיין ויותם כהן פעלה בעיקר מול בעלי אתרים, מתוך מטרה לאפשר להם להציע מגוון רחב יותר של סרטוני וידיאו באתר, שיסכמו את החדשות המובילות של היום ועל הדרך גם יוכלו לייצר מוניטיזציה (כסף) מפרסום על-גבי סרטוני הווידיאו.

במקביל, גם הגולשים יכולים ליהנות מסרטון קצר וקצבי, שכולל תמונות, אינפוגרפיקה והמרה של טקסט לקול, מאשר לקרוא כתבות ארוכות במיוחד.

כעת, כאמור, יוכלו בעלי אייפון (כאן) להשתמש בטכנולוגיה של Wibbitz ולהפוך כתבות וידיעות חדשותיות לסרטונים קצרים. דיין הסביר ל"גלובס" כי "הרעיון של הטכנולוגיה הוא להציע דרך חדשה לגמרי לצרוך חדשות באופן נייד. עד היום משתמשים קראו חדשות באייפון באותה דרך שבה הסבים שלנו קראו את העיתון, רק שהם עושים זאת על-גבי מסך קטן.

"אנחנו מאמינים שיש דרך טובה יותר לארוז תוכן כדי להתאים אותה לחוויית צריכת המידע במובייל. הסבלנות של אנשים היום היא מאוד נמוכה וקריאת כתבה ארוכה על-גבי האייפון דורשת תשומת לב מיוחדת. אבל צפייה בווידיאו תמציתי באורך של דקה הוא הרבה יותר קל", הוא אמר.

עוד הוסיף דיין, כי "זו דרך חדשה לספר סיפור ואבולוציה של צריכת תוכן. אנחנו ב-Wibbitz לא באים להחליף את הווידיאו אלא להציע דרך חלופית לקרוא טקסטים".

החברה גייסה עד היום 2.3 מיליון דולר מ-Horizons Ventures, לול ונצ'רס, קימה ונצ'רס ו-initial capital.