אגודת העיתונאים דורשת ליישם את הרפורמה ברשות השידור

בעקבות הפרסום ב"גלובס" על בחינת האפשרות לסגור את רשות השידור, באגודת העיתונאים מאיימים לפנות לבג"ץ ■ השר גלעד ארדן: "כל האפשרויות על השולחן"

בעקבות הפרסום אמש (ג') ב"גלובס" אודות הפגישה בין שר התקשורת גלעד ארדן לבין שר האוצר יאיר לפיד, שבתומה הוחלט על בדיקה משפטית של אפשרות לא לקיים את הרפורמה ברשות השידור - מאיימת אגודת העיתונאים בירושלים בפנייה לבג"ץ.

האגודה דורשת משר התקשרות "להורות לאלתר על מימוש הרפורמה ברשות השידור, רפורמה שאושרה על-ידי כל הגורמים המקצועיים הרלבנטיים - ואשר בלעדיה לא יהיה שידור ציבורי במדינת ישראל", לשון המכתב שנשלח היום (ד') לשר גלעד ארדן על-ידי האגודה באמצעות עו"ד אופיר טל ממשרד גלעד שר, קדרי ושות'.

אתמול התייחס ארדן אף הוא לפרסום וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי באותה פגישה הונחו על השולחן כל האופציות באשר לגורל רשות השידור, ובכללן סגירתה.

ארדן גם מתח ביקורת על "קודמיו בתפקיד". לדבריו, יש "ביניהם כאלה שמדברים היום בסיסמאות גדולות, שהעדיפו לא לעשות דבר ולהשאיר את המצב על כנו. לכל החלטה יש היבטים משפטיים והיבטים כלכליים גדולים".

ארדן הוסיף ואמר: "מוקדם להכריז הכרזות, אבל אני יכול לומר שהעבודה היא אינטנסיבית, ולראשונה מזה עשרות שנים, כל האופציות על השולחן. אני גם יכול לעדכן שבאוצר קיבלו חלק גדול מההנחות שלנו ומהחזון שהצגנו להם".

מי שהביע תמיכה במימוש הרפורמה הוא סגן השר אופיר אקוניס, אשר כיו"ר ועדת הכלכלה קידם את מימושה. "אני תומך - חד-משמעית ובאופן שאינו משתמע לשני פנים - במימוש הרפורמה ברשות השידור ובביצוע חוק רשות השידור החדש", כתב אקוניס בתשובה לפניה אליו מאת חיקה גינוסר, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים.

לדברי אקוניס, "אני מאמין כי ביצועה של הרפורמה המקיפה תביא להבראתה של רשות השידור על כל מרכיביה".

עו"ד טל כותב כי לאגודה התברר כי השר ארדן "אינו מעוניין ביישום הרפורמה, ואף הנחה את משרד המשפטים לבחון דרכים בהן תוכל המדינה לחזור בה מהתחייבותה לרפורמה. על-פי אותם פרסומים ועל-פי המידע המצוי בידינו, הסיבה היחידה לכך שנבחנת האפשרות למניעת יישומה של הרפורמה היא חוסר האמון המוחלט בהנהלת רשות השידור וביכולתה לממש את הרפורמה.

"אם סבורה ממשלת ישראל או גורם זה או אחר כי הנהלת רשות השידור אינה ראויה לתפקידה, היא שנדרשת לנקוט צעדים, וצעדים אלה אינם יכולים להיות ביטול הסכמים חתומים. לא יעלה על הדעת כי 1,800 עובדים יסבלו בשל התנהלותם הכושלת של מספר מנהלים, ולא ייתכן כי מדינת ישראל תיתן ידה להרס השידור הציבורי".

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.