מחירי השוק הסיטונאי יפורסמו לאחר קביעת תעריפי הקישוריות

עדכון בלוחות הזמנים של משרד התקשורת, שמעדיף למנוע טעויות כבר בשלב הקישוריות במקום לעשות טעויות בעבודה על השוק הסיטונאי

עדכון בלוחות הזמנים של משרד התקשורת: השימוע לקביעת המחירים במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי החדש יפורסם מיד לאחר שיסתיים השימוע המתקיים בימים אלה לקביעת תעריפי הקישוריות בשוק הקווי. על פי הערכות מעודכנות במשרד, מדובר בעוד כחודש לפרסום השימוע על המחירים, אך אם ניתן ללמוד משהו מניסיון העבר הרי שאי אפשר לסמוך על הבטחות המשרד.

תזכורת: השוק הסיטונאי בעולם התקשורת הקווית צפוי לאפשר לחברות שאין להן תשתית קווית לרכוש תשתיות מבזק והוט במחיר מפוקח, כדי שיוכלו להתחרות בבזק והוט. כל הוויכוח הוא על המחיר. השימוע כבר אמור היה להתפרסם בנובמבר שנה שעברה. בפועל המשרד בפיגור של חצי שנה ויותר ועדיין הסיפור לא נגמר למרות שיש בידיו את המחירים כבר מזמן.

המחירים של השוק הסיטונאי ומחירי הקישוריות מבוססים על אותה בחינת עלויות שנעשתה על ידי חברת הייעוץ פרונטיר. לכן נדמה שהשימוע על הקישוריות בשוק הקווי משמש כפילטר לטובת קביעת המחירים בשוק הסיטונאי, בבחינת אם נפלה טעות בקביעת מחירי הקישוריות, עדיף שהיא תתגלה מוקדם יותר ו"בקטן", כדי שניתן יהיה לתקן בעבודה המתייחסת למחירי התשתיות בשוק הסיטונאי.

בשוק מסתובבות הערכות שונות לגבי אי פרסום המחירים בשוק הסיטונאי, שהמרכזית ביניהן היא שבאגף הכלכלה מנסים למצוא כל דרך על מנת להפחית את המחיר שעלה מהעבודה שעומד על 60-70 שקל לקו לחודש.

מדובר במחיר שלדעת פרטנר וסלקום הוא גבוה מאוד והן דורשות מחיר של 40 שקל לקו. סלקום היא היחידה שהציגה למשרד התקשורת עבודה כלכלית שמראה מדוע המחירים צריכים להיות הרבה יותר נמוכים גם בקישוריות הנייחת וגם בשוק הסיטונאי.